moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pierwsze Mustangi przekazane

Czas Honkera w Wojsku Polskim odchodzi do historii. Teraz armia będzie korzystała z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił dzisiaj minister Mariusz Błaszczak. Szef MON-u uczestniczył w uroczystości przekazania do wojska pierwszej partii osobowo-terenowych Fordów Rangerów XLT.

Wojsko Polskie odebrało dzisiaj pierwszą partię, sto sztuk, samochodów osobowo-terenowych Ford Ranger XLT, które w polskiej armii nosić będą kryptonim Mustang. Jak podkreślał obecny na uroczystości minister Mariusz Błaszczak, to symboliczna zmiana pokoleniowa. – Honker w Wojsku Polskim odchodzi do historii. To wysłużone samochody, które przez lata stanowiły podstawę, jeżeli chodzi o zadania wojskowe i logistyczne. Teraz wojsko będzie korzystało z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, a więc dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił szef resortu obrony.


Film: MON

Ford Ranger XLT waży około 2300 kg i jest wyposażony w silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 l. Jednostka zapewnia 170 KM mocy i współpracuje z sześciobiegową, manualną przekładnią. Auto jest wyposażone w napęd 4x4 z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego w tylnym moście, który umożliwia przełączanie w czasie jazdy z trybu 2x4 na 4x4.

Dzisiejsza dostawa to efekt realizacji umowy z konsorcjum spółek Glomex MS Polska sp. z o.o. oraz Glomex MS s.r.o., która została zawarta w marcu 2020 roku (w lipcu była natomiast aneksowana). Kontrakt zakłada dostawę do 485 pojazdów (plus dodatkowo 163 w ramach opcji). Wszystkie mają trafić do wojska do końca 2022 roku.


Grafika: PZ

Zgodnie z pierwotną umową armia miała dostać samochody Nissan Navara. Obostrzenia wynikające z pandemii koronawirusa spowodowały zamknięcie fabryki japońskiego koncernu w Hiszpanii i konieczność zmiany oferowanego pojazdu. Latem umowa została aneksowana i zdecydowano się na Fordy Rangery XLT. W toku negocjacji dostawca obniżył wartość umowy o 2,5 mln zł, co pozwoliło zamówić 13 aut więcej – czyli łącznie 648 sztuk.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Leszek Chemperek / CO MON

dodaj komentarz

komentarze

~cosma
1608045120
to chyba nie dla naszej armii ? czarne z chromami miały być zielone z wyciągarkami
18-25-AA-D3
~Tom
1608037680
Super. Tylko dlaczego czarny metalik?
23-09-03-B9

Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
 
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Pod skrzydłami Kormoranów
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Posłowie dyskutowali o WOT
25 lat w NATO – serwis specjalny
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
W Italii, za wolność waszą i naszą
SOR w Legionowie
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Szybki marsz, trudny odwrót
Kolejne FlyEye dla wojska
Święto stołecznego garnizonu
Ameryka daje wsparcie
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Pilecki ucieka z Auschwitz
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Weterani w Polsce, weterani na świecie
Kadisz za bohaterów
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
W obronie wschodniej flanki NATO
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wytropić zagrożenie
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Tragiczne zdarzenie na służbie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pytania o europejską tarczę
Wojna w świętym mieście, część druga
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Gunner, nie runner
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Zmiany w dodatkach stażowych
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sprawa katyńska à la española
Wojna w świętym mieście, część trzecia
NATO na północnym szlaku
Wojna w świętym mieście, epilog
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Na straży wschodniej flanki NATO
Sandhurst: końcowe odliczanie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Metoda małych kroków
NATO on Northern Track
Rekordziści z WAT
Zachować właściwą kolejność działań

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO