moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Niemieckie wsparcie z powietrza
Święto sportowców w mundurach
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Aby granica była bezpieczna
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Najlepsze projekty dronów nagrodzone przez MON
Obywatele chcą być wGotowości
Polska produkcja amunicji rośnie w siłę
Nie wyślemy wojsk do Ukrainy
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Służba w kadrze
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Unikatowe studia trzech uczelni mundurowych
Szwedzi w pętli
Nowe K9 w Węgorzewie
Dzień wart stu lat
Cel: zniszczyć infrastrukturę wroga w górskim terenie
Mundurowi z benefitami
Militarne Schengen
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Panczeniści na podium w Hamar
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Gdy ucichnie artyleria
Kadłub ORP „Wicher” w drodze do stoczni
Holenderska misja na polskim niebie
Najdłuższa noc
Niebo pod osłoną
Nowe zdolności sił zbrojnych
Odnaleziono rozbitego drona w Lubelskiem
Kalorie to nie wszystko
Operacja „Szpej” nigdy się nie skończy
Gala Boksu na Bemowie
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Dwie umowy licencyjne w programie K2 podpisane
Wojskowo-policyjny patrol ratuje życie
Trałowce do remontu
Wojsko ma swojego satelitę!
Pomagaj, nie wahaj się, bądź w gotowości
Pływacy i panczeniści w świetnej formie
Kontrakt na ratowanie życia
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Pancerniacy jadą na misję
Nowe zasady dla kobiet w armii
Combat 56 u terytorialsów
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Niemcy dla Tarczy Wschód
W ochronie granicy
Smak służby
Amunicja od Grupy WB
Plan na WAM
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Śnieżnik gotowy na Groty
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Spotkanie liderów wschodniej flanki NATO
Sportowcy podsumowali 2025 rok
Najmłodszy żołnierz generała Andersa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO