moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Mity i manipulacje
Dzień wart stu lat
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Inwestycja w bezpieczeństwo
Awanse w dniu narodowego święta
Polski „Wiking” dla Danii
Jesteśmy dziećmi wolności
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Grecka walka z sabotażem
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Sukces Polaka w biegu z marines
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Marynarze podjęli wyzwanie
Ku wiecznej pamięci
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Abolicja dla ochotników
OPW budują świadomość obronną
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Czy to już wojna?
Mundurowi z benefitami
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Gdy ucichnie artyleria
Nowe zasady dla kobiet w armii
„Road Runner” w Libanie
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Kaman – domknięcie historii
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Starcie pancerniaków
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Pięściarska uczta w Suwałkach
Wellington „Zosia” znad Bremy
Standardy NATO w Siedlcach
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Kraków – centrum wojskowej medycyny
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Rusza program „wGotowości”
Brytyjczycy na wschodniej straży
Sportowcy na poligonie
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Odznaczenia za wzorową służbę
Kolejny kontrakt Dezametu
Arteterapia dla weteranów
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
Zasiać strach w szeregach wroga
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO