moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Dziękujemy za waszą świąteczną służbę
Wojsko z nowym programem rozwoju
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Bokserzy walczyli o prymat w kraju
Prezydenci Polski i Ukrainy spotkali się w Warszawie
Combat 56 u terytorialsów
Przełomowy czas dla WZL-2
Gladiusy w Bursztynowej Dywizji
Cyberwiedza to ich wkład w obronność
Nowa ręka dla weterana
Pilot z MasterChefa gotuje: karpatka i boeuf bourguignon
Kto zostanie Asem Sportu?
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Medalowe żniwa pływaków CWZS-u
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Koniec bezkarności floty cieni?
Przygotowani na każdy scenariusz
Na tronie mistrza bez zmian
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Sandacz na granicy, czyli nowa odsłona ryby po grecku
Najdłuższa noc
Noc na „pasku”
Grupa WB i Łukasiewicz łączą siły
Prezydent złożył życzenia żołnierzom
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Mundurowi z benefitami
Ciepły dom dla bohaterki od żołnierzy WOT z Małopolski
The Taste of Military Service
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Formoza – 50 lat morskich komandosów
„Burza” nabiera kształtów
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Drony na wagę złota
Gdy ucichnie artyleria
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Odpalili K9 Thunder
Bałtycki sojusz z Orką w tle
„Bezpieczny Bałtyk” czeka na podpis prezydenta
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Polski Rosomak dalej w produkcji
Dzień wart stu lat
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Piątka z czwartego wozu
Marynarz uratował turystkę w Tatrach
Pakiet umów na dostawy dla polskiego wojska
Plan na WAM
„Poradnik Bezpieczeństwa” już w drodze
Pancerniacy jadą na misję
Snowboardzistka i pływacy na medal
Misja na rzecz zdrowia
W hołdzie poległym
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Paczka dla bohatera już w drodze!
Wojsko ma swojego satelitę!
Panczeniści na podium w Hamar
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Sojusznicza obrona
Niebo pod osłoną
Gala Boksu na Bemowie
MON przejmuje Hutę Częstochowa
Niebawem dostawy karabinków Grot A3
Historyczna „Wisła”
Prezydent Zełenski spotkał się z premierem Tuskiem
Wielkopolanie powstali przeciw Niemcom
Symbol polsko-rumuńskiego braterstwa broni
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO