moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Pancerniacy jadą na misję
Okręt skrojony na Bałtyk
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
AW149 made in Poland
Obywatele chcą być #wGotowości
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Nowe zasady dla kobiet w armii
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Buzdygan dowódcy Żelaznej Dywizji wraca do gry
Bezzałogowy nurek
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Krajowa produkcja amunicji
AW149 – moc kawalerii powietrznej!
Początek „Ratownika”
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Mundurowi z benefitami
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Pewna inwestycja w niepewnych czasach
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Komplet medali wojskowych na ringu
The Darker, the Better
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Warto być wGotowości
„Horyzont” przeciw dywersji
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Polski „Wiking” dla Danii
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Wojskowy bus do szczęścia
Zwalczyć strach, rozwiać mity
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Militarne Schengen
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Plan na WAM
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Kapral Bartnik mistrzem świata
Wojsko na Horyzoncie
Cywile zaskoczyli żołnierzy
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Gdy ucichnie artyleria
Pilica w linii
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Marynarze podjęli wyzwanie
Nowe Kraby w Sulechowie
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Ogień z Leopardów na Łotwie
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Bojowe Rosomaki dla podhalańczyków
Niebo pod osłoną
Akademia Górniczo-Hutnicza w szeregach Cyber Legionu
W krainie Świętego Mikołaja
Dzień wart stu lat
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Udany start Peruna
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Orka po szwedzku
Razem na ratunek

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO