moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

REKLAMA

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
 
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Nowy wiceminister w MON
Ćwiczenia z torpedą
Amerykanie odmładzają F-16
Pierwsze Leopardy 2PL odebrane
Agent w generalskich szlifach
„Harpun” do walki
Przeciwlotnicza Sona
Partyzanci rozgromili ubeków
Sukcesy sportowców w mundurach
Gen. Andrzejczak na wschodniej granicy
Rosyjskie zagrożenie w kosmosie
Kontrakty na Raki i nowe mundury
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Akcja krwiodawstwa proobronnych
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Nowa strategia z podpisem prezydenta
Wojsko przeciw wirusowi
Online z mistrzami sportu
F-16 kończą misję w Estonii
NATO pozostaje w Iraku, Polska także
Podchorążowie za sterami Bielików
Granatniki dla GROM-u poszukiwane
Zostań w domu i czytaj „Polskę Zbrojną”
Wojsko wspiera pensjonariuszy placówek opiekuńczych
Rubiny w walce z epidemią
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Co z tegorocznym MSPO?
Kierunek: Drawsko Pomorskie
Białe noce podhalańczyków
Prawdziwi wojownicy
Pancerniacy szykują się do misji w Afganistanie
Specjalsi świętują
Polskie porty bardziej otwarte
Obradowała Rada Gabinetowa
Ostatnie prace przed „Defenderem”
Witold Pilecki: twórca konspiracji w obozie Auschwitz
„Nagroda specjalna” dla płk. Tomasza Bartkowiaka
Terytorialsi nie stracą dodatku
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Army of Medics
Czas na praktyczne szkolenie studentów Legii
W tym roku weterani stawiają na rehabilitację
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
NATO walczy z koronawirusem
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
Pracowity tydzień flotylli
Na misjach święta inne niż zwykle
Na zakupy do sklepu AMW
Dunkierka, czyli 80 lat od operacji „Dynamo”
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Gotowi na „Defendera”
„Spartan” znów na Mazurach
MON nie wycofuje się z MSPO
Hełm pomoże oddychać chorym na COVID-19
Patrioty z polskimi przyczepami
Widzieć i nie być widzianym
Święto żołnierzy służących na misjach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO