moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Przetarg na małe samoloty dla VIP-ów

Na pokład muszą zabrać od dwunastu do dziewiętnastu pasażerów i mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów. Inspektorat Uzbrojenia MON po raz kolejny szuka firmy, która przez najbliższe cztery lata będzie wozić na pokładach tzw. małych samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Poszukiwane przez Inspektorat Wsparcia samoloty mają zastąpić wycofane ze służby Jaki-40.

Wiosną ubiegłego roku Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił przetarg na czarter czterech samolotów do transportu najważniejszych osób w państwie – dwóch maszyn tzw. średniej wielkości, które mogą zabrać na pokład do 90 pasażerów, oraz dwóch tzw. małych samolotów, oferujących miejsce dla kilkunastu pasażerów.

O ile pierwszy przetarg udało się zakończyć pod koniec 2013 roku podpisaniem umowy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, to drugie postępowanie IU MON musiał unieważnić. Oferta jedynej firmy, która zgłosiła się do przetargu – Blue Jet Sp. z o.o., była zbyt droga.

W piątek Inspektorat Uzbrojenia MON ogłosił po raz kolejny, że szuka firmy, która będzie wozić na pokładach „małych” samolotów pasażerskich najważniejsze osoby w państwie.

Samoloty, które MON chce wynająć na cztery lata, muszą być w stanie zabrać na pokład od 12 do 19 pasażerów, mieć zasięg nie mniejszy niż pięć tysięcy kilometrów, a gotowa do startu maszyna nie może ważyć więcej niż 34 tony. Samoloty, które nie mogą mieć więcej niż 10 lat, muszą być odpowiednio oznakowane i stacjonować w Warszawie.

– Będą nosić charakterystyczne i rozpoznawalne malowanie reprezentujące barwy Rzeczypospolitej Polskiej i bazować na Lotnisku Chopina w Warszawie – wyjaśnia ppłk Małgorzata Ossolińska, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON.

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do 7 kwietnia. Która firma zdobędzie wart kilkadziesiąt milionów złotych rządowy kontrakt, okaże się najprawdopodobniej jesienią.

Do końca 2013 roku najważniejsze osoby w państwie podróżowały na pokładach dwóch brazylijskich samolotów Embraer, wyczarterowanych przez MON od firmy Eurolot. Zawarta w 2010 roku umowa wygasła z końcem 2013 roku.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Damian Figaj

dodaj komentarz

komentarze


Sojusznicza obrona
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Gala Boksu na Bemowie
Bokserzy walczyli o prymat w kraju
Przełomowy czas dla WZL-2
Mundurowi z benefitami
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
Medalowe żniwa pływaków CWZS-u
Prezydenci Polski i Ukrainy spotkali się w Warszawie
Piątka z czwartego wozu
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Pancerniacy jadą na misję
„Burza” nabiera kształtów
W hołdzie poległym
Sandacz na granicy, czyli nowa odsłona ryby po grecku
Przygotowani na każdy scenariusz
Odpalili K9 Thunder
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Snowboardzistka i pływacy na medal
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Astronauta w Szkole Orląt
Gladiusy w Bursztynowej Dywizji
Wojsko ma swojego satelitę!
Dzień wart stu lat
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
„Poradnik Bezpieczeństwa” już w drodze
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Kto zostanie Asem Sportu?
Paczka dla bohatera już w drodze!
Polski Rosomak dalej w produkcji
Wisła dopłynęła
Gdy ucichnie artyleria
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Najdłuższa noc
The Taste of Military Service
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Cyberwiedza to ich wkład w obronność
Panczeniści na podium w Hamar
Combat 56 u terytorialsów
Niebawem dostawy karabinków Grot A3
Grupa WB i Łukasiewicz łączą siły
Wojsko z nowym programem rozwoju
Pilot z MasterChefa gotuje: karpatka i boeuf bourguignon
Kolejne AW149 nadlatują
Prezydent Zełenski spotkał się z premierem Tuskiem
Niebo pod osłoną
Noc na „pasku”
Pakiet umów na dostawy dla polskiego wojska
MON przejmuje Hutę Częstochowa
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Historyczna „Wisła”
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
„Bezpieczny Bałtyk” czeka na podpis prezydenta
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Plan na WAM
Koniec bezkarności floty cieni?
Szukali zaginionych w skażonej strefie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO