moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
 
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Zmiany w dodatkach stażowych
W Italii, za wolność waszą i naszą
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Ameryka daje wsparcie
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Gunner, nie runner
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Wojna na detale
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szpej na miarę potrzeb
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Kolejne FlyEye dla wojska
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Wojna w świętym mieście, epilog
Zachować właściwą kolejność działań
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Na straży wschodniej flanki NATO
SOR w Legionowie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
25 lat w NATO – serwis specjalny
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, część druga
Sprawa katyńska à la española
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Charge of Dragon
Sandhurst: końcowe odliczanie
NATO na północnym szlaku
Pod skrzydłami Kormoranów
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Rekordziści z WAT
Święto stołecznego garnizonu
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ramię w ramię z aliantami
Metoda małych kroków
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Posłowie dyskutowali o WOT
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Front przy biurku
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Kadisz za bohaterów
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Wytropić zagrożenie
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Szybki marsz, trudny odwrót
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Tragiczne zdarzenie na służbie
NATO on Northern Track
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO