Jak być współczesnym patriotą i jak promować Polskę w świecie, zastanawiali się uczestnicy konferencji kilka dni przed jednym z najważniejszych polskich świąt – Dniem Niepodległości.
Na konferencji 8 listopada zastanawiano się nad definicją słowa „patriotyzm”. - Każda epoka ma swój własny model takiej postawy, więc nie jest możliwe podanie jego definicji w wymiarze współczesnym - mówił Tomasz Badowski, redaktor naczelny magazynu „Stosunki Międzynarodowe”. Profesor Edward Malak dodał, że za patriotyzmem muszą stać idea zachowania niepodległości, wojsko i czyny.
Jak powinien wyglądać współczesny patriotyzm? Trzeba pamiętać o historii, propagować świadomość obywatelską i wspierać polską gospodarkę. Polacy powinni kupować polskie produkty i korzystać z usług polskich firm.
Nasz kraj to pewna marka, za którą wspólnie odpowiadamy. – Wszyscy jesteśmy ambasadorami Polski – mówił Michał Lipiński z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Konferencja zainaugurowała trzecią edycję młodzieżowej kampanii społecznej „Rock Niepodległości”, której zadaniem jest promowanie nowoczesnego postrzegania patriotyzmu. Od trzech lat 11 listopada organizowany jest koncert rockowy, konferencja naukowa i parada motocykli Harley Davidson. W tym roku, po raz pierwszy została przygotowana „Galeria Gwiazd”, którą można obejrzeć w Warszawie przy placu Hoovera. Tegoroczną edycję promuje piosenka „Smak wolności” nagrana przez grupę Poland First to Rock.
Magdalena Miernicka