moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Wojna na detale
 
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Metoda małych kroków
Rekordziści z WAT
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Sprawa katyńska à la española
Tragiczne zdarzenie na służbie
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
W Italii, za wolność waszą i naszą
Charge of Dragon
NATO on Northern Track
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, część druga
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Na straży wschodniej flanki NATO
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
NATO na północnym szlaku
Święto stołecznego garnizonu
Posłowie dyskutowali o WOT
Gunner, nie runner
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Ramię w ramię z aliantami
Wojna w świętym mieście, epilog
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Szpej na miarę potrzeb
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
SOR w Legionowie
Kolejne FlyEye dla wojska
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Kadisz za bohaterów
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Ameryka daje wsparcie
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Zachować właściwą kolejność działań
Zmiany w dodatkach stażowych
Sandhurst: końcowe odliczanie
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Szybki marsz, trudny odwrót
Wytropić zagrożenie
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
25 lat w NATO – serwis specjalny
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Front przy biurku
Pod skrzydłami Kormoranów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO