moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


NATO on Northern Track
 
Pilecki ucieka z Auschwitz
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Wytropić zagrożenie
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pod skrzydłami Kormoranów
Wojna w świętym mieście, epilog
Ameryka daje wsparcie
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Wioślarze i triatlonistka na podium
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Szybki marsz, trudny odwrót
Gunner, nie runner
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Posłowie dyskutowali o WOT
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
W obronie wschodniej flanki NATO
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Patriotyczny maraton
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
W Italii, za wolność waszą i naszą
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
Zmiany w dodatkach stażowych
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Awanse na Trzeciego Maja
Dumni z munduru
Daglezje poszukiwane
Tragiczne zdarzenie na służbie
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Biel i czerwień łączy pokolenia
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Święto stołecznego garnizonu
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Husarz na straży nieba
Pierwsi na oceanie
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Weterani pod wszechstronną opieką
25 lat w NATO – serwis specjalny
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Barwy Ojczyzny
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Pływacy i maratończycy na medal
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Pytania o europejską tarczę
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Czarne oliwki dla sojuszników
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
NATO na północnym szlaku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO