moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Ambasador USA z wizytą w Łasku

Polacy i Amerykanie działają jak jedna, świetnie zgrana drużyna – mówił Stephen Mull, ambasador Stanów Zjednoczonych, który w Łasku obserwował loty polskich i amerykańskich pilotów F-16. Bazę lotniczą, w której od kilku dni ćwiczą Amerykanie, odwiedził także dowódca Sił Powietrznych gen. Lech Majewski.

Stephen Mull, ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce oraz gen. broni pil. Lech Majewski, dowódca Sił Powietrznych

W Łasku stacjonuje 150 amerykańskich pilotów ze 176 Eskadry Lotnictwa Taktycznego z USAF Air National Guard. Amerykanie trenują wspólnie z pilotami z Łasku i bazy w poznańskich Krzesinach. Latają myśliwcami w parach i w grupach, ćwiczą m.in. przechwytywanie samolotów nieprzyjaciela.

Żołnierzy w Łasku odwiedził ambasador Stanów Zjednoczonych Stephen Mull oraz dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Lech Majewski. – Wspólne loty to nie tylko szansa na porównanie naszych umiejętności. Chodzi głównie o zgranie procedur. To jeden z najważniejszych elementów współpracy – mówił dowódca Sił Powietrznych.

Z kolei ambasador Stephen Mull, który obserwował wspólne loty, chwalił współpracę z naszymi żołnierzami. – Kiedy patrzyłem, jak żołnierze razem analizują każdy lot, widziałem, że Polacy i Amerykanie działają jak jedna, świetnie zgrana drużyna – mówił dyplomata.

Ppor. Bartłomiej Krykowski podkreślał, że poziom wyszkolenia polskich i amerykańskich pilotów jest podobny. – Ale każdy lot to coś nowego, bo Amerykanie znają F-16 dłużej, więc mają większe doświadczenie – przyznawał oficer.


Piloci codziennie nad Łaskiem wykonują dwie misje. – Ruch powietrzny odrobinę się zwiększył, zamiast 16 samolotów F-16 mamy teraz 22, bo Amerykanie z Wisconsin przylecieli z sześcioma maszynami – mówi kpt. Marek Kwiatek, rzecznik 32 Bazy.

Po każdej wykonanej misji polscy i amerykańscy piloci robią debriefing, podczas którego analizują lot. Na dużym ekranie wyświetlają schematy lotu i dokładnie, krok po kroku go omawiają.

Amerykanie szybko zaaklimatyzowali się w Polsce. – Opowiadamy im o polskich tradycjach wojskowych i pokazujemy Polskę „od kuchni” – mówi ppor. Krykowski. – Bardzo smakują im nasze potrawy. Uczą się nawet języka polskiego.

Polsko-amerykańskie ćwiczenia odbywają się cyklicznie. Żołnierze Stanów Zjednoczonych przylatują, aby wspólnie z naszymi pilotami latać na F-16 w Łasku lub na Herculesach w Powidzu (takie szkolenie odbyło się ostatnio w lutym tego roku).

W Łasku Amerykanie będą ćwiczyć do 26 maja.

EK

autor zdjęć: Agnieszka Kwiatek

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1368872520
... dodatkowo z 9 sztuk tego ( cena jak za 3 nowe okręty podwodne) http://www.youtube.com/watch?v=J_wXTuLAFgk . Tym to można każdy front zmienić .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1368872280
~Macan obronność kraju nie może polegać na wrażeniu. 1. Nie ma lepszego OPL nież samolot myśliwski w powietrzu. Mobilność, zasięg, elastyczność. Ile byś musiał naprodukować zestawów naziemnych by pokryć cały kraj. 2. Samolot może atakować poza granicami swojego terytorium. 3. Lotnictwo myśliwskie jeżeli zostanie zastąpione dronami to będzie ostatnie. 4. Wywalczenie przewagi w powietrzu praktycznie decyduje o konflikcie zbrojnym -stąd mój nacisk na samoloty czysto myśliwskie.5. Mamy cały Malbork dobrych pilotów a i z SU-22 by się paru znalazło. 6. F-15SE Silent Eagle to najlepszy w tej cenie samolot myśliwski na rynku. Dodatkowo można go w 3 godziny przekształcić w uderzeniowy F-15E Strike Eagle.
5C-16-3D-92
~realista
1368868800
Ja bym się cieszył gdyby chociaż jedna z tych waszych propozycji weszła w życie.
D0-F4-D9-9B
~Macan
1368825060
A ja mam wrażenie, że nie jest nam potrzebny sprzęt stricte do walki w powietrzu. Po co nam to, skoro budujemy tarczę Polski, a na dodatek będziemy rozwijać z USA współpracę o tarczę antyrakietową. Nam jest potrzebny sprzęt, dzięki któremu będziemy mogli przeprowadzić kontratak, czyli ofensywę ;) Stąd właśnie potrzebne są drony i samoloty wielozadaniowe. Szkolenie z Amerykanami to dobra sprawa, wyszkolimy się na tym co mamy, a potem będzie można myśleć o zakupie czegoś innego ( albo pewnie o wspólnym szkoleniu na dronach ;) )
C0-64-B5-94
~scoobydoopoznan
1368811920
~Luke myślę , że jedna eskadra F-15SE Silent Eagle z naciskiem na walkę w powietrzu.
5C-16-3D-92
~Luke
1368809220
Polska potrzebuje wiecej F16 bym powiedzial ze + 60 by sie sprzydalo
89-B5-6E-3D

Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Hekatomba na Woli
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Black Hawki nad Warszawą
Husarz z polskim instruktorem
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Kurs dla najlepszych w SERE
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
17 września 1939. Nigdy więcej
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Pożegnanie z Columbią
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Święto Wojsk Lądowych
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Krok ku niezależności
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Zwycięska batalia o stolicę
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
„Road Runner” w Libanie
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Cios w plecy
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Dwie agresje, dwie okupacje
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Defendery skompletowane
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Największy transport Abramsów w tym roku
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
NATO – jesteśmy z Polską
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Czołgiści w ogniu
Z najlepszymi na planszy
Debiut polskich Patriotów
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rekompensaty na nowych zasadach
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
W poszukiwaniu majora Serafina
Orlik na Alfę
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Brytyjczycy żegnają Malbork
Wielkie zbrojenia za Odrą
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO