moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

O wraku trzeba rozmawiać z rodzinami

Jesteśmy przygotowani na przyjęcie szczątków Tu-154 – zapewnił minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak podczas rozmowy w radiowej Trójce. Szef MON dodał, że rolą jego resortu będzie sprawne i godne przetransportowanie wraku, a koszt operacji nie będzie w tej sprawie decydujący.

Minister Siemoniak podkreślił, że wojskowi logistycy przygotowali wrak do transportu. Jednak to, kiedy Tupolew wróci do kraju zależy od politycznej decyzji władz rosyjskich lub od prokuratury. – Czekamy, opinia publiczna była informowana o zabiegach MSZ i innych instytucji. W końcu przyniosą one rezultat – powiedział szef MON.


Źródło: Polskie Radio Trójka

Na razie nie wiadomo, czy wrak ma być transportowany drogą lądową, czy samolotami. – Jesteśmy gotowi na każdy wariant. Priorytetem jest, by odbyło się to w sposób bezpieczny i godny – podkreślił minister.

Szczątki samolotu zostaną złożone w specjalnym hangarze przygotowanym w bazie lotniczej w Mińsku Mazowieckim. Gdy polscy prokuratorzy zakończą prace przy wraku, zapadnie decyzja, gdzie dalej trafi samolot. Zdaniem Tomasza Siemoniaka, nad taką koncepcją powinni pracować minister kultury z instytucjami dziedzictwa narodowego.

Jednak – jak podkreślał szef MON – decyzję w tej sprawie należy podejmować po rozmowach z rodzinami osób, które zginęły w katastrofie.

Tomasz Siemoniak odniósł się też do informacji „Gazety Polskiej”, która napisała, że w pierwszych próbkach z wraku Tu-154 przebadanych przez polskich biegłych są ślady trotylu. – Nie powinniśmy komentować sensacyjnych doniesień, ale to co powie prokuratura – powiedział Siemoniak. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zdementowała te doniesienia.

Minister uznał też, że warto rozważyć prezydencką inicjatywę uchwalenia ustawy, która umożliwiłaby zakup nowych maszyn dla najważniejszych osób w państwie. – Inicjatywę prezydenta oceniam bardzo dobrze, jako chęć merytorycznego załatwienia sprawy – stwierdził Siemoniak. Jednocześnie podkreślił, że rząd nie ma w tej chwili problemu z przewozem VIP-ów. Obecnie politycy latają samolotami wyczarterowanymi od LOT-u.

DK

autor zdjęć: Polskie Radio

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1362578340
Wyczarterowanie jest zdecydowanie lepszą formą. wiem , że Bronisław lubi się wozić ale mamy kryzys i wszyscy powinni oszczędzać. Specjalne maszyny (ViP = Viocha i Plebs) w dobie 2013 roku trącą zaściankiem i megalomanią.p.s. Lepiej dokupcie F-15 SE za te pieniądze.
00-B3-ED-57

Ogień z Grotów wyborowych w Nowej Dębie
 
Pieta Michniowska
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Rusza rekrutacja na szkolenia dla szeregowych zawodowych
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Nowe Abramsy już w Wesołej
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Badania z kosmosu
Studenci w koszarach
Niebezpieczne incydenty na polsko-białoruskiej granicy
K9 – nieoceniony sojusznik
Planowano zamach na Zełenskiego
Demony wojny nie patrzą na płeć
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
MON zaprzecza zarzutom o nepotyzm
K9 i FlyEye na poligonie w Ustce
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Moc Czarnych Panter
Pół tysiąca terytorialsów strzeże zachodniej granicy
Kolarskie święto w stolicy
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Nowe zbiornikowce – wkrótce ruszą konsultacje
PT-91, czyli trzy dekady twardej służby
A Whimsical Adversary
Radomski Air Show coraz bliżej
Uderzenie w naturę
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Kanadyjski żołnierz ranny podczas ćwiczeń
Tak szkolą sterników wojsk specjalnych
Na rosyjskim pasku
Orlik na Alfę
Bezpieczeństwo i przyroda
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Podejrzane manewry na Bałtyku
Ostatnia niedziela…
Rywalizacja snajperów
Witamy na Ziemi
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierz ranny na granicy
More Than an Exercise
Tłumy na zawodach w Krakowie
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Granica pod strażą
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Rekompensaty na ostatniej prostej
Umacnianie ściany wschodniej
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Terytorialsi zawitają do Płocka
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Dzieci wojny
Pucharowe zmagania Polaków
MSWiA: Zachodnia granica jest bezpieczna
BWP-1 – historia na dekady
Specjalsi i spadochroniarze mają nowych dowódców
Więcej niż ćwiczenia
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Kwalifikacja 2026 – sprawdź szczegóły

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO