moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

O wraku trzeba rozmawiać z rodzinami

Jesteśmy przygotowani na przyjęcie szczątków Tu-154 – zapewnił minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak podczas rozmowy w radiowej Trójce. Szef MON dodał, że rolą jego resortu będzie sprawne i godne przetransportowanie wraku, a koszt operacji nie będzie w tej sprawie decydujący.

Minister Siemoniak podkreślił, że wojskowi logistycy przygotowali wrak do transportu. Jednak to, kiedy Tupolew wróci do kraju zależy od politycznej decyzji władz rosyjskich lub od prokuratury. – Czekamy, opinia publiczna była informowana o zabiegach MSZ i innych instytucji. W końcu przyniosą one rezultat – powiedział szef MON.


Źródło: Polskie Radio Trójka

Na razie nie wiadomo, czy wrak ma być transportowany drogą lądową, czy samolotami. – Jesteśmy gotowi na każdy wariant. Priorytetem jest, by odbyło się to w sposób bezpieczny i godny – podkreślił minister.

Szczątki samolotu zostaną złożone w specjalnym hangarze przygotowanym w bazie lotniczej w Mińsku Mazowieckim. Gdy polscy prokuratorzy zakończą prace przy wraku, zapadnie decyzja, gdzie dalej trafi samolot. Zdaniem Tomasza Siemoniaka, nad taką koncepcją powinni pracować minister kultury z instytucjami dziedzictwa narodowego.

Jednak – jak podkreślał szef MON – decyzję w tej sprawie należy podejmować po rozmowach z rodzinami osób, które zginęły w katastrofie.

Tomasz Siemoniak odniósł się też do informacji „Gazety Polskiej”, która napisała, że w pierwszych próbkach z wraku Tu-154 przebadanych przez polskich biegłych są ślady trotylu. – Nie powinniśmy komentować sensacyjnych doniesień, ale to co powie prokuratura – powiedział Siemoniak. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zdementowała te doniesienia.

Minister uznał też, że warto rozważyć prezydencką inicjatywę uchwalenia ustawy, która umożliwiłaby zakup nowych maszyn dla najważniejszych osób w państwie. – Inicjatywę prezydenta oceniam bardzo dobrze, jako chęć merytorycznego załatwienia sprawy – stwierdził Siemoniak. Jednocześnie podkreślił, że rząd nie ma w tej chwili problemu z przewozem VIP-ów. Obecnie politycy latają samolotami wyczarterowanymi od LOT-u.

DK

autor zdjęć: Polskie Radio

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1362578340
Wyczarterowanie jest zdecydowanie lepszą formą. wiem , że Bronisław lubi się wozić ale mamy kryzys i wszyscy powinni oszczędzać. Specjalne maszyny (ViP = Viocha i Plebs) w dobie 2013 roku trącą zaściankiem i megalomanią.p.s. Lepiej dokupcie F-15 SE za te pieniądze.
00-B3-ED-57

Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
 
Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Barwy walki
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Wojna w świętym mieście, część druga
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
Na straży wschodniej flanki NATO
Przygotowania czas zacząć
Zmiany w dodatkach stażowych
Zachować właściwą kolejność działań
Ocalały z transportu do Katynia
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Mundury w linii... produkcyjnej
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
NATO on Northern Track
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO na północnym szlaku
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Święto stołecznego garnizonu
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Ramię w ramię z aliantami
Optyka dla żołnierzy
Sprawa katyńska à la española
Szpej na miarę potrzeb
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
V Korpus z nowym dowódcą
Głos z katyńskich mogił
25 lat w NATO – serwis specjalny
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Charge of Dragon
Rakiety dla Jastrzębi
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Sandhurst: końcowe odliczanie
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, epilog
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Bezpieczeństwo ważniejsze dla młodych niż rozrywka
Strażacy ruszają do akcji
Odstraszanie i obrona
Szarża „Dragona”
SOR w Legionowie
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Kadisz za bohaterów
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Zbrodnia made in ZSRS
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Kolejne FlyEle dla wojska
Front przy biurku
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Prawda o zbrodni katyńskiej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO