moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
O wraku trzeba rozmawiać z rodzinami

Jesteśmy przygotowani na przyjęcie szczątków Tu-154 – zapewnił minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak podczas rozmowy w radiowej Trójce. Szef MON dodał, że rolą jego resortu będzie sprawne i godne przetransportowanie wraku, a koszt operacji nie będzie w tej sprawie decydujący.

Minister Siemoniak podkreślił, że wojskowi logistycy przygotowali wrak do transportu. Jednak to, kiedy Tupolew wróci do kraju zależy od politycznej decyzji władz rosyjskich lub od prokuratury. – Czekamy, opinia publiczna była informowana o zabiegach MSZ i innych instytucji. W końcu przyniosą one rezultat – powiedział szef MON.


Źródło: Polskie Radio Trójka

Na razie nie wiadomo, czy wrak ma być transportowany drogą lądową, czy samolotami. – Jesteśmy gotowi na każdy wariant. Priorytetem jest, by odbyło się to w sposób bezpieczny i godny – podkreślił minister.

Szczątki samolotu zostaną złożone w specjalnym hangarze przygotowanym w bazie lotniczej w Mińsku Mazowieckim. Gdy polscy prokuratorzy zakończą prace przy wraku, zapadnie decyzja, gdzie dalej trafi samolot. Zdaniem Tomasza Siemoniaka, nad taką koncepcją powinni pracować minister kultury z instytucjami dziedzictwa narodowego.

Jednak – jak podkreślał szef MON – decyzję w tej sprawie należy podejmować po rozmowach z rodzinami osób, które zginęły w katastrofie.

Tomasz Siemoniak odniósł się też do informacji „Gazety Polskiej”, która napisała, że w pierwszych próbkach z wraku Tu-154 przebadanych przez polskich biegłych są ślady trotylu. – Nie powinniśmy komentować sensacyjnych doniesień, ale to co powie prokuratura – powiedział Siemoniak. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zdementowała te doniesienia.

Minister uznał też, że warto rozważyć prezydencką inicjatywę uchwalenia ustawy, która umożliwiłaby zakup nowych maszyn dla najważniejszych osób w państwie. – Inicjatywę prezydenta oceniam bardzo dobrze, jako chęć merytorycznego załatwienia sprawy – stwierdził Siemoniak. Jednocześnie podkreślił, że rząd nie ma w tej chwili problemu z przewozem VIP-ów. Obecnie politycy latają samolotami wyczarterowanymi od LOT-u.

REKLAMA

DK

autor zdjęć: Polskie Radio

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1362578340
Wyczarterowanie jest zdecydowanie lepszą formą. wiem , że Bronisław lubi się wozić ale mamy kryzys i wszyscy powinni oszczędzać. Specjalne maszyny (ViP = Viocha i Plebs) w dobie 2013 roku trącą zaściankiem i megalomanią.p.s. Lepiej dokupcie F-15 SE za te pieniądze.
00-B3-ED-57

Terytorialsi nie stracą dodatku
 
„Nagroda specjalna” dla płk. Tomasza Bartkowiaka
Wirtualne strzelanie w Błękitnej Brygadzie
Weź udział w wojskowych ćwiczeniach
„Harpun” do walki
„Ratownik” od nowa
Online z mistrzami sportu
Gen. Andrzejczak na wschodniej granicy
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Wojsko wspiera pensjonariuszy placówek opiekuńczych
Białe noce podhalańczyków
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
„Spartan” znów na Mazurach
Amerykanie odmładzają F-16
Witold Pilecki: twórca konspiracji w obozie Auschwitz
NATO pozostaje w Iraku, Polska także
Prezydent Duda w Davos o przyszłości Sojuszu
Koniec kijowskiego snu
Pierwsze Leopardy 2PL odebrane
Army of Medics
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Widzieć i nie być widzianym
Czas na praktyczne szkolenie studentów Legii
Na wakacje z WOT
Nowy wiceminister w MON
Na zakupy do sklepu AMW
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
Święto żołnierzy służących na misjach
Pracowity tydzień flotylli
MON nie wycofuje się z MSPO
F-16 kończą misję w Estonii
Jakie podwyżki dla żołnierzy?
Prawdziwi wojownicy
Nowa strategia z podpisem prezydenta
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Obradowała Rada Gabinetowa
NATO walczy z koronawirusem
Agent w generalskich szlifach
Granatniki dla GROM-u poszukiwane
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Rosyjskie zagrożenie w kosmosie
W tym roku weterani stawiają na rehabilitację
Kierunek: Drawsko Pomorskie
Sukcesy sportowców w mundurach
Polskie porty bardziej otwarte
Zostań w domu i czytaj „Polskę Zbrojną”
Przeciwlotnicza Sona
Specjalsi świętują
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Głos (z) płonącej Warszawy
Na misjach święta inne niż zwykle
Ćwiczenia z torpedą
Wojsko przeciw wirusowi
„Anakonda” rusza na poligony
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Co z tegorocznym MSPO?
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
Dunkierka, czyli 80 lat od operacji „Dynamo”
Wirtualny bieg na Monte Cassino na ostatniej prostej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO