moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

O wraku trzeba rozmawiać z rodzinami

Jesteśmy przygotowani na przyjęcie szczątków Tu-154 – zapewnił minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak podczas rozmowy w radiowej Trójce. Szef MON dodał, że rolą jego resortu będzie sprawne i godne przetransportowanie wraku, a koszt operacji nie będzie w tej sprawie decydujący.

Minister Siemoniak podkreślił, że wojskowi logistycy przygotowali wrak do transportu. Jednak to, kiedy Tupolew wróci do kraju zależy od politycznej decyzji władz rosyjskich lub od prokuratury. – Czekamy, opinia publiczna była informowana o zabiegach MSZ i innych instytucji. W końcu przyniosą one rezultat – powiedział szef MON.


Źródło: Polskie Radio Trójka

Na razie nie wiadomo, czy wrak ma być transportowany drogą lądową, czy samolotami. – Jesteśmy gotowi na każdy wariant. Priorytetem jest, by odbyło się to w sposób bezpieczny i godny – podkreślił minister.

Szczątki samolotu zostaną złożone w specjalnym hangarze przygotowanym w bazie lotniczej w Mińsku Mazowieckim. Gdy polscy prokuratorzy zakończą prace przy wraku, zapadnie decyzja, gdzie dalej trafi samolot. Zdaniem Tomasza Siemoniaka, nad taką koncepcją powinni pracować minister kultury z instytucjami dziedzictwa narodowego.

Jednak – jak podkreślał szef MON – decyzję w tej sprawie należy podejmować po rozmowach z rodzinami osób, które zginęły w katastrofie.

Tomasz Siemoniak odniósł się też do informacji „Gazety Polskiej”, która napisała, że w pierwszych próbkach z wraku Tu-154 przebadanych przez polskich biegłych są ślady trotylu. – Nie powinniśmy komentować sensacyjnych doniesień, ale to co powie prokuratura – powiedział Siemoniak. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zdementowała te doniesienia.

Minister uznał też, że warto rozważyć prezydencką inicjatywę uchwalenia ustawy, która umożliwiłaby zakup nowych maszyn dla najważniejszych osób w państwie. – Inicjatywę prezydenta oceniam bardzo dobrze, jako chęć merytorycznego załatwienia sprawy – stwierdził Siemoniak. Jednocześnie podkreślił, że rząd nie ma w tej chwili problemu z przewozem VIP-ów. Obecnie politycy latają samolotami wyczarterowanymi od LOT-u.

DK

autor zdjęć: Polskie Radio

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1362578340
Wyczarterowanie jest zdecydowanie lepszą formą. wiem , że Bronisław lubi się wozić ale mamy kryzys i wszyscy powinni oszczędzać. Specjalne maszyny (ViP = Viocha i Plebs) w dobie 2013 roku trącą zaściankiem i megalomanią.p.s. Lepiej dokupcie F-15 SE za te pieniądze.
00-B3-ED-57

11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
 
Ratownik w akcji
Planowano zamach na Zełenskiego
Drukowanie dronów
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Demony wojny nie patrzą na płeć
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Bezpieczniejsza Europa
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Wyższe stawki dla niezawodowych
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Podróż w ciemność
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Broń przeciwko wrogim satelitom
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
BWP-1 – historia na dekady
Czarna Pantera celuje
Podejrzane manewry na Bałtyku
Kajakami po medale
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Flyer, zdobywca przestworzy
Dzieci wojny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Świat F-35
Śmierć gorsza niż wszystkie
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Strażnicy polskiego nieba
Prezydent na wschodniej granicy
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Inwestycja w żołnierzy
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Święto sportów walki w Warendorfie
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
The Power of Infrastructure
Wypadek Rosomaka
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Policjanci w koszarach WOT
Pracowity pobyt w kosmosie
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Pancerny kot w polskim wojsku
Ewakuacja Polaków z Izraela
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
„Różycki” zwodowany
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO