moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pilot i technik roku w Marynarce Wojennej

Dowódca Grupy Lotniczej Darłowo komandor porucznik Cezary Wiatrak oraz technik pokładowy śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera zostali wyróżnieni tytułem pilota i technika roku w Marynarce Wojennej.

Tytuły wręczono w ubiegłą sobotę, w Warszawie, podczas 18. Balu Lotników i Polskiej Obronności organizowanego przez Agencję Lotniczą Altair − wydawcę magazynu „Skrzydlata Polska”.

Komandor porucznik pil. Cezary Wiatrak jest absolwentem dęblińskiej „Szkoły Orląt” (1990 r.), studiów dyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych w Akademii Marynarki Wojennej. Początkowo po ukończeniu Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej trafił do 37 Pułku Śmigłowców Transportowych. Dwa lata później, we wrześniu 1992 roku, został przeniesiony do lotnictwa Marynarki Wojennej i rozpoczął służbę w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo-Łącznikowego MW stacjonującej na lotnisku w Gdyni Babich Dołach. We wrześniu 1995 roku został dowódcą klucza w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, a sześć lat później, w grudniu 2001 roku − zastępcą dowódcy eskadry. W marcu 2004 roku, objął obowiązki szefa sekcji szkoleniowej 28 Puckiej Eskadry Lotniczej w Gdyni Babich Dołach, a od 1 lipca 2004 roku był zastępcą dowódcy eskadry.

7 lutego 2011 roku objął obowiązki dowódcy Grupy Lotniczej Darłowo wchodzącej w skład 44  Bazy Lotnictwa Morskiego.

Komandor Cezary Wiatrak jest pilotem śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” oraz śmigłowców transportowych Mi-17, latał również śmigłowcami Mi-2 i Mi-8. W powietrzu spędził 2500 godzin. Za udział w operacji ratowania powodzian w 1997 roku Prezydent RP odznaczył go "Srebrnym Krzyżem Zasługi za Dzielność".


Starszy bosman sztabowy Mirosław Ochtera ma na swoim koncie blisko 29 lat służby wojskowej i ponad 2300 godzin nalotu. W 1978 roku rozpoczął służbę zawodową na stanowisku starszego mechanika w 16 Pułku Lotnictwa Specjalnego, następnie, w 1988 roku, został wyznaczony na stanowisko starszego mechanika klucza eksploatacji samolotów w 7 Pułku Lotnictwa Specjalnego. Od 1989 roku był starszym mechanikiem w 18 Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo- Łącznikowego MW. Po sformowaniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej pełnił obowiązki technika pokładowego w 1 Puckim Dywizjonie Lotniczym, 28 Puckiej Eskadrze Lotniczej.

Bosman Mirosław Ochtera latał na samolotach An-2, oraz śmigłowcach Mi-2 i W-3. Obecnie jest technikiem pokładowym śmigłowców ratowniczych W-3RM „Anakonda” w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Od 1996 roku posiada również uprawnienia technika-instruktora na tym śmigłowcu. W 2012 roku pełnił 53 dyżury w systemie ratownictwa morskiego i lotniczego. Trzykrotnie brał udział w akcjach ratowniczych.

Fot. kmdr ppor. Czesław Cichy

PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Czesław Cichy

dodaj komentarz

komentarze


NATO na północnym szlaku
 
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Desant pod osłoną nocy
Wojna w świętym mieście, część trzecia
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Pierwszy polski technik AH-64
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Wojna w świętym mieście, epilog
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Czarne oliwki dla sojuszników
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Zmiany w dodatkach stażowych
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Awanse na Trzeciego Maja
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Tragiczne zdarzenie na służbie
Ameryka daje wsparcie
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Pierwsi na oceanie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Daglezje poszukiwane
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Odliczanie do misji na Łotwie
Husarz na straży nieba
Wioślarze i triatlonistka na podium
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
MON o bezpieczeństwie szkoleń na poligonach
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
W obronie wschodniej flanki NATO
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Medyczne wnioski z pola walki
Trening szturmanów w warunkach miejskich
Uwaga, transformacja!
Pilecki ucieka z Auschwitz
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Polki pobiegły po srebro!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Skrzydła IT dla cyberwojsk
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Więcej hełmów dla żołnierzy
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wiedza na czas kryzysu
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Posłowie dyskutowali o WOT
NATO on Northern Track
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Pływacy i maratończycy na medal
Pytania o europejską tarczę
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO