moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

3400 godzin na Bryzach

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap, który przechodzi do rezerwy, wykonał dziś pożegnalny lot samolotem transportowym An-28. W ciągu 22 lat służby w lotnictwie Marynarki Wojennej za sterami tego typu samolotów komandor spędził blisko 3400 godzin.

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap

Szef sekcji rozpoznania 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach kmdr ppor. pil. Sławomir Knap 31 stycznia kończy służbę w lotnictwie morskim. Na samolotach typu Bryza wylatał blisko 3400 godzin. W pożegnalnym locie towarzyszył mu zastępca dowódcy Brygady Lotnictwa MW kmdr pil. Andrzej Szczotka. Na zakończenie lotu kmdr Knap drogą radiową podziękował wszystkim służbom zabezpieczającym loty.

Podczas uroczystej zbiórki na płycie lotniska kmdr Knap odebrał m.in. przyznaną decyzją dowódcy Sił Powietrznych statuetkę Ikara.

******

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap jest absolwentem dęblińskiego Liceum Lotniczego, Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Służbę w lotnictwie morskim w Gdyni-Babich Dołach rozpoczął w 1991 roku jako pilot samolotów transportowych. We wrześniu 1999 r. objął dowództwo klucza samolotów transportowych, a w 2011 r. został szefem sekcji rozpoznania w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Na samolotach typu Bryza wylatał ponad 3400 godzin. Wykonując zadania klucza samolotów transportowych, był w Chania na Krecie (Grecja), Murcia (Hiszpania), Plymuth (Wielka Brytania), Brest (Francja), Trondheim (Norwegia) i Sewastopol na Krymie (Ukraina).

Komandor Knap jest pasjonatem lotnictwa. Każdą wolną chwilę, również poza służbą, poświęcał na latanie. W powietrzu spędził ponad 6500 godzin. Latał na samolotach: TS-11 Iskra, An-2, Zlin- 42M, Zlin-142, PZL-104 Wilga, M-20 Mewa, PA-34, PA-46, Aeroprakt-22, BA-36, TBM 850 Socata, Cessna 206T oraz śmigłowiec HU-269.

Źródło: kmdr ppor. Czesław Cichy/ BLMW

PZ

autor zdjęć: Marian Kluczyński

dodaj komentarz

komentarze


25 lat w NATO – serwis specjalny
 
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Weterani pod wszechstronną opieką
Awanse na Trzeciego Maja
Posłowie dyskutowali o WOT
Dumni z munduru
Husarz na straży nieba
Pytania o europejską tarczę
Szybki marsz, trudny odwrót
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Tragiczne zdarzenie na służbie
Barwy Ojczyzny
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Pływacy i maratończycy na medal
Wojna w świętym mieście, epilog
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W Italii, za wolność waszą i naszą
Wioślarze i triatlonistka na podium
Pod skrzydłami Kormoranów
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Biel i czerwień łączy pokolenia
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Pilecki ucieka z Auschwitz
Ameryka daje wsparcie
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Święto stołecznego garnizonu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Gunner, nie runner
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Daglezje poszukiwane
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
NATO na północnym szlaku
NATO on Northern Track
Wytropić zagrożenie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
W obronie wschodniej flanki NATO
Zmiany w dodatkach stażowych
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Pierwsi na oceanie
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO