moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Remontowcy mają pełne ręce roboty

Żołnierze kompanii remontowej batalionu logistycznego nie zwalniają tempa i wykonują planowe przeglądy czołgów F-3.


Wspierani siłami etatowych załóg czołgów 4 kompanii wykorzystywali każdy dzień, aby przygotować pojazdy 1 Batalionu Czołgów do zaplanowanego już w styczniu ćwiczenia taktycznego kompanii, a w dłuższej perspektywie czekającej brygadę Inspekcji Sił Zbrojnych.

1 plutonem remontu pojazdów gąsienicowych dowodził w tym czasie bardzo doświadczony i znający doskonale swoje remontowe rzemiosło sierżant Andrzej Pawiński, który na co dzień jest dowódcą drużyny. Pod jego nadzorem mocno angażował się starszy szeregowy Piotr Terlecki z kompanii remontowej oraz żołnierze 4 kompanii czołgów: starszy szeregowy Marcin Jasiński, starszy szeregowy Adam Sondaj i szeregowy Kamil Maleńczak. – Przegląd F-3 trwa około 200 roboczogodzin, dlatego mając do dyspozycji techniczne środki materiałowe i czołgi w hali remontowej chcemy wykorzystać każdą chwilę, aby te przeglądy wykonać – powiedział sierżant Andrzej Pawiński. – Tym bardziej że już czekają na nas kolejne wozy batalionów czołgów do przeglądu F-3 i F-4.

Należy dodać, że po intensywnym szkoleniu 1 Batalionu Czołgów, jakie miało miejsce w ostatnich miesiącach ubiegłego roku, remontowcy mają pełne ręce roboty. Obok planowych przeglądów F-3 i F-4, specjaliści z kompanii remontowej wykonują również naprawy bieżące, aby przywrócić sprawność intensywnie użytkowanego sprzętu.

W hali remontu pojazdów kołowych również trwały prace obsługowo-remontowe. Plutonem remontu pojazdów kołowych w okresie międzyświątecznym dowodził starszy plutonowy Zawiasa. Remontowcy z plutonu remontu pojazdów kołowych realizowali również naprawy bieżące i obsługowe pojazdów GZM. Przy tym przedsięwzięciu najbardziej widoczne jest zaangażowane starszego szeregowego Mariusz Jakubowicza.

– Jestem dumny ze swoich żołnierzy z kompanii remontowej, którzy przeplanowali posiadane urlopy i dni wolne, aby skoncentrować swój wysiłek na zadaniach obsługowo-remontowych na korzyść pododdziałów brygady – podsumował dowódca batalionu logistycznego ppłk Michał Koniarz. – Oznacza to, że są gotowi do realizacji zadań bez względu na okoliczności i że zawsze można na nich liczyć.

Źródło: ppłk Michał Koniarz/ 10 BKPanc

PZ

autor zdjęć: 10 BKPanc

dodaj komentarz

komentarze


Zmiany w dodatkach stażowych
 
Pływacy i maratończycy na medal
NATO on Northern Track
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
W obronie wschodniej flanki NATO
Posłowie dyskutowali o WOT
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Pierwsi na oceanie
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Medyczne wnioski z pola walki
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
25 lat w NATO – serwis specjalny
Więcej hełmów dla żołnierzy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Wiedza na czas kryzysu
Wioślarze i triatlonistka na podium
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Ameryka daje wsparcie
Tragiczne zdarzenie na służbie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Pytania o europejską tarczę
Czarne oliwki dla sojuszników
Daglezje poszukiwane
Pilecki ucieka z Auschwitz
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Wojna w świętym mieście, epilog
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Skrzydła IT dla cyberwojsk
NATO na północnym szlaku
Husarz na straży nieba
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Sojuszniczy ogień z HIMARS-ów
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Awanse na Trzeciego Maja
Pierwszy polski technik AH-64
Odliczanie do misji na Łotwie
Polki pobiegły po srebro!
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO