moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Pięć polskich Herculesów

W bazie lotniczej w Powidzu oficjalnie powitano ostatni – piąty samolot transportowy, który Amerykanie przekazali polskiej armii w ramach bezzwrotnej pomocy wojskowej. Minister Tomasz Siemoniak podkreślił, że Herculesy zwiększą możliwości operacyjne naszego wojska.


– Wiemy, dlaczego Hercules jest samolotem produkowanym najdłużej w historii lotnictwa  i użytkowanym w kilkudziesięciu krajach. To prawdziwa perła  wśród samolotów transportowych – maszyna solidna, mocna i niezawodna – powiedział minister obrony narodowej Tomasz Siemoniak podczas uroczystości przyjęcia samolotu.

Hercules o numerze 1505 będzie stacjonował w 33 Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu. Minister Siemoniak podkreślił, że dzięki Herculesom polskie wojsko stanie się bardziej mobile, a co za tym idzie, będzie miało większe możliwości w zakresie m.in. planowania zagranicznych misji wojskowych. – Samoloty Hercules C 130-E zwiększają zdolności operacyjne polskiego wojska – podkreślił minister Siemoniak.

Pierwszy z samolotów transportowych, które Polska otrzymała od USA, dotarł do 33 Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu w marcu 2009 roku. Kolejne dwa w 2010, następny – czwarty w ubiegłym roku. Na ostatniego Herculesa Siły Powietrzne czekały do 23 lipca 2012 roku. W bazie stacjonować będzie pięć latających maszyn oraz jeden „nielot”, używany jako naziemna pomoc szkoleniowa. „Nielota”, nazywanego przez żołnierzy „Czesio”, otrzymaliśmy 29 września 2010 roku.

W uroczystości w Powidzu uczestniczyli także ambasador USA w Polsce Lee Feinstein i dowódca Sił Powietrznych gen. Lech Majewski.

Źródło: MON

IS

autor zdjęć: A. Zakrzewski, W. Baran

dodaj komentarz

komentarze

~Rafał
1346092260
Ziggy ty umiesz liczyć? :))) Czy tego w PiS nie uczą? :> Nielot to 6 hercules a ten który uległ wypadkowi to 7 bo dwa zostały od USA wypożyczone.
27-08-22-BE
~Rafal
1346010420
Tak, oczywiście sami Polacy zaprojektowali by samolot transportowy ;))) Poczytaj sobie ile lat i ile krajów oraz za jakie pieniądze EADS wydało na projekt konkurencji na C-130 a mianowicie airbusa A400M. Jedna sztuka kosztuje około 140mln EURO :) za 5 trzeba by zapłacić 700mln euro a wiec prawie 3mld zł. Wtedy Polska miała by lepszy samolot transportowy niz obecnie. Problem w tym że na razie EADS nikomu nie przekazała ani jednego egz a wiec do nas by dotarły za 5-8 lat bo pierwszeństwo mają ci co wydali kasę na projekt który obecnie wynosi już 5 mld euro :) - tyle kosztuje program projektu nowego samolotu tansportowego przez firmę która ma w tym doświadczenie.
27-08-22-BE
~ziggy
1345980840
No to POliczmy. 1 nielot, 1 rozkraczony w A. To daje 3 sprawne. Z tego jeden bedzie na przegladzie. I tak z 5 zrobilo sie 2. Matoły.
75-1C-5C-66

MON planuje zwiększenie pomocy dla weteranów
 
Judocy z Czarnej Dywizji najlepsi w armii
Posłowie o kondycji polskiego przemysłu obronnego
Ty także możesz zdobyć Buzdygana
Finansowe wsparcie MON dla weteranów
The Chariots of Jihad
Poznaj kulisy polskiego wywiadu
Masters` Killer dał w kość po raz szósty
Curious about Poland
W Polsce będzie więcej żołnierzy z USA
Tu się zadań nie wybiera
Jastrzębie wspierają wojska lądowe
Medale dla uczestników walk w Karbali
Następcy Herculesów
Sukcesy laureatów naszego plebiscytu sportowego
W NATO o zwiększeniu obecności militarnej USA w Polsce
Z Wehrmachtu do Armii Andersa
„Air Force One” na Cytadeli
NATO pokazało siłę na Bałtyku
A Half-Open Gate to Hell
Mapa z głębin morza
Kontroler na bojowo
Miroslawiec Up
Logistyka dla Leopardów
Raport w sprawie reparacji od Niemiec
Chemicy w akcji
Rusza cyberkomponent WOT-u
Memory Gives Us Wings
Zmiany w przepisach mundurowych
Zmiana ustawy o weteranach trafiła do Sejmu
Obrady Rady Unii Europejskiej
Likwidacja komendanta Junka
F-16 wracają do Polski
Mistrzu ju-jitsu z Błękitnej Brygady
Polski wkład w operację „Overlord”
Rydwany dżihadu
Kolejna szabla AFN zdobyta
„Dragon” na Bałtyku
Trudny sojusz partyzantów
Memoriał Ireny Szewińskiej: żołnierze nie zawiedli
Minister na ćwiczeniach „Dragon ’19”
Pierwszy krok do „Mewy”
PGZ przyznaje: element fotela był źle zaprojektowany
Ekonowinki na poligonie
Jak zginął „Ponury”
Unijny dyżur grupy bojowej V4 w 2023 roku
Fleet of the Future
You Don’t Get to Choose Your Tasks Here
Medycy z GROM-u skoczą z pomocą
Minister Błaszczak z wizytą w bazie F-35
Flota przyszłości
Działalność firm na rzecz obronności
Szer. Iga Baumgart-Witan: Patrzę na mundur i czuję dumę
„Dragon ‘19” na zachodnich rubieżach
Kierunek: Afganistan

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO