moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Remont ORP „Lublin” z poślizgiem. Są kary

Za opóźnienie na obecnym, trzecim, etapie remontu okrętu transportowo-minowego ORP „Lublin” Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. poniosła karę w wysokości ponad pół miliona złotych – poinformował wiceminister obrony Wojciech Skurkiewicz w odpowiedzi na interpelację posłów opozycji. Według nowego harmonogramu okręt powinien opuścić doki do 15 marca 2021 roku.

ORP „Lublin” jest jednym z pięciu okrętów transportowo-minowych projektu 767, które wchodzą w skład 8 Flotylli Obrony Wybrzeża. Jednostka została zaprojektowana pod koniec lat 80. w gdańskiej Stoczni Północnej. Ma wyporność 1674 ton i ponad 95 metrów długości. Może zabrać na pokład i – dzięki specjalnemu trapowi – wyładować na brzeg lub w jego pobliżu 9 czołgów lub 17 samochodów oraz 135 żołnierzy desantu. Okręty projektu 767, czyli typu Lublin, bo jednostka użyczyła nazwy całej klasie, są przystosowane również do stawiania morskich min.

Ponieważ ORP „Lublin” wszedł do służby w 1989 roku, jako pierwszy spośród okrętów 767 (pozostałe to ORP „Gniezno” i ORP „Kraków” – 1990 rok, ORP „Poznań” i ORP „Toruń” – 1991). Decyzja o przeprowadzeniu remontu jednostki zapadła w 2017 roku, a modernizacja miała obejmować m.in. unowocześnienie napędu i systemów łączności oraz nawigacji.

REKLAMA

Warty ponad 90 mln złotych kontrakt zdobyła Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. Zgodnie z podpisaną w 2018 roku umową okręt miał wrócić do służby w maju 2019 roku. Niestety MSR Gryfia S.A. nie wywiązała się z tego terminu. Jednostka nadal tkwi w dokach remontowych.

Jak poinformował kilka dni temu wiceminister obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz, w odpowiedzi na interpelację posłów PSL: Marka Biernackiego i Jarosława Rzepy, prace naprawcze przy „Lublinie” powinny się zakończyć do 15 marca 2021 roku, a za opóźnienia na ich wykonawcę nałożono kary finansowe.

„W 2020 r. zamawiający naliczył kary umowne za nieterminowe zakończenie prac 1 podetapu III etapu, w kwocie 558 352,02 zł. Wartość ta została potrącona od wartości faktury za realizację zakresu prac zawartych w ww. podetapie” – informuje wiceszef resortu obrony. I zapowiada kolejne sankcje: „Wykonawca nie wywiązał się w terminie określonym w umowie, do 30 listopada 2020 roku, z realizacji podetapu 2 etapu III. Po otrzymaniu dokumentów rozliczeniowych przewiduje się naliczenie odpowiednich kar z tego tytułu – dodaje Wojciech Skurkiewicz.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: 8 FOW

dodaj komentarz

komentarze


Kuźnie oficerskich kadr
 
Rozpoznanie na medal
Przed 68. laty zgładzono generała „Nila”
Nurek z wiązką
Specjalsi zakończyli dyżur w Siłach Odpowiedzi NATO
Pamiętajmy o Wyklętych
Prezydent Duda: współpraca wojskowa z USA ponad polityką
Gotowi na ratunek
Trudny rok na misjach
Laserowa artyleria US Army
Większe uprawnienia dla wojskowych ratowników medycznych
Będą zmiany w „Regulaminie ogólnym”
Maskowanie to nie wszystko
Po Hucie Pieniackiej nie został ślad
Topaz w ASzWoj-u
Rekordowy bieg kaprala Lewandowskiego
Pancerny jak „Wojownik”
Antena Nura wypatruje F-16
Komisje sejmowe o umowie z USA
Podwodniacy na spluwaczkach
Burzymy mity na temat szczepionki na COVID-19
Jak to jest z awansami bez limitu?
Grupa V4 na zakupach zbrojeniowych
Złoty biatlon żołnierzy
Amerykanie odmładzają F-16
Żołnierze sportowcy nadają ton
Pierwszy skok do kraju
NATO o przyszłości misji w Iraku i Afganistanie
Krwawa Olszynka
Czołgista pod wodą
Szkolenie pilotów wojskowych to nie eksperyment
Jakie zmiany w umundurowaniu?
Krwiodawcy w mundurach znów w akcji
Wojsko gotowe do akcji przeciwpowodziowej
F-35 wylądują w Łasku
Awanse generalskie w Narodowym Dniu Pamięci Żołnierzy Wyklętych
Machina „Irini”
Szer. Hojnisz mistrzynią Europy w biatlonie
Zmiana w unijnej misji we Włoszech
Zwycięzcy wybudują sześć strzelnic
Armia kupuje wozy dla strażaków
Krwawa łaźnia pod klasztorem
Ekstremalny trening dla „Słowika”
Na pomoc Libańczykom
Medalowe „oczko” żołnierzy
Komisja Obrony debatowała o Grotach
Admirał Bauer nowym szefem Komitetu Wojskowego NATO
Ostatnia wola bohatera
Pokazali wojskową ekstraklasę!
W kazamatach Informacji Wojskowej
Misje na zdalnej lekcji
Jakie zmiany w mundurówce?
Obrady ministrów obrony NATO
Awanse generalskie
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Był więźniem aresztu przy ul. Oczki
Ukraiński kurs na Zachód
Walki pod Mostami

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO