moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kandydat w zasięgu ręki

Niespełna rok temu minister obrony narodowej podpisał decyzję, na podstawie której utworzono Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”. Od tamtego czasu rozpoczęliśmy działanie, które sumiennie realizujemy. Umożliwia nam to jasno sprecyzowany cel określony w podpisanej decyzji. Jednak nawet tak dopracowany dokument nie mógł przewidzieć wybuchu pandemii.

Prawie w tym samym czasie, kiedy uruchomiono nasze Biuro, COVID-19 zaczął zamykać po kolei szkoły, uczelnie, sklepy i restauracje. Mogłoby się wydawać, że w znaczącym stopniu wpłynie to na zamrożenie pracy nad realizacją działań informacyjnych. Jednak Internet umożliwił prowadzenie naszej działalności na dużą skalę. Dzisiaj już nikt nie myśli o powrocie do rzeczywistości wyłącznie analogowej. Człowiek, a zwłaszcza młody człowiek, bo taki przede wszystkim nas interesuje, jest obecny przede wszystkim w sieci. Tam szuka informacji, inspiracji, rozrywki, kontaktów społecznych. Tam chce znaleźć to, co jest dla niego ważne i tam chce rozwiać swoje pasje, zainteresowania. Nie dotrzemy do kandydatów, nie zainteresujemy ich służbą w Wojsku Polskim wyłącznie ulotkami na stojaku. Musimy być wszędzie tam, gdzie może być nasz przyszły pracownik.

Nie zatrzymał nas COVID!

Z chwilą kiedy zamknięto pierwsze drzwi w szkołach, ruszyliśmy do akcji. Z nauczycielami ze szkół, z którymi współpracujemy, nagraliśmy już ponad 120 filmów, przygotowaliśmy niemal 50 webinariów dla uczniów klas wojskowych, członków organizacji proobronnych, zrealizowaliśmy w sumie 60 minut wideo-bloga. Kilka tygodni temu ruszyły nowe produkty – podcasty i audycje telewizyjne w ramach wirtualnego studia. To przede wszystkim treści informacyjne i edukacyjne. Ale także materiały pokazujące indywidualne doświadczenia, przykłady nieszablonowych karier i ciekawie opowiedziane historie spełniania wielkiego marzenia o służbie w wojsku. Sięgamy też po formę wywiadu prasowego – naszych „followersów” interesuje zarówno komendant WKU, dowódca czołgu, jak i uczeń klasy mundurowej.

Ten czas wzbudził w nas kreatywne działanie i, co najważniejsze, uświadomił, że wiele dotychczas nieużywanych narzędzi wcale nie wymaga jakiegokolwiek finansowania. Oczywiście nie są one tak spektakularne, jak mogłyby być, gdybyśmy zatrudnili aktorów i wynajęli wysokiej klasy sprzęt. Jednak, jak widać po statystykach, przygotowywane materiały są ciekawe i chętnie oglądane. Prostota rozwiązań nie oznacza naszego mniejszego zaangażowania, wręcz przeciwnie. Nic się samo nie zrobi. Wykonana w naszym Biurze praca to wynik działania całego zespołu, na wiosnę 2-osobowego, a dzisiaj 4-osobowego. Można powiedzieć zespołu ludzi pozytywnie zakręconych! Nie byłbym uczciwy, gdybym nie wspomniał o czasowym udziale w naszych projektach żołnierzy-praktykantów. Dziękuję im wszystkim za dobrą robotę.

Bez Internetu nie istnieją?

To doświadczenie zdobyte podczas realizacji nowych form jest niezmiernie dla nas istotne. Widzimy, gdzie jest potencjał i to czego nasi odbiorcy nie akceptują. Z jakich narzędzi korzystają, a jakie omijają. Obecnie Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” koordynuje kilka projektów. Inspirujemy w nich do włożenia któregoś z wielu kolorów munduru żołnierza Wojska Polskiego. W tych projektach kierujemy przekaz zarówno do kadetów-uczniów klas wojskowych z oddziałów przygotowania wojskowego, certyfikowanych wojskowych klas mundurowych i „cyber.mil z klasą”, do członków organizacji proobronnych, jak również do legionistów-studentów uczelni cywilnych. To wielka, ponad 20-tysięczna, rzesza przyszłych potencjalnych żołnierzy. To część naszej grupy docelowej, która bez Internetu „nie istnieje”.

Popularność uruchomionego we wrześniu dwustronnego kanału komunikacji zaskoczyła nas wszystkich. Strona www.zostanzołnierzem.pl to proste dla kandydata narzędzie. W ciągu trzech miesięcy 15 tys. osób wyraziło zainteresowanie armią. Do dalszego procedowania i przyjęcia przez Wojskowe Centrum Rekrutacji przystąpiło blisko 5 tys. kandydatów. To dowód na to, że nasza przyszłość nie będzie już analogowa.

On-line do wojska, marsz!

Dziś, myśląc o zmianie systemu rekrutacji, nie sposób pominąć działań, jakie podejmujemy, by nawiązać komunikację (jedno-, a coraz częściej dwustronną) z potencjalnym kandydatem na żołnierza. Telewizja, radio, plakat na przystanku czy w tramwaju coraz częściej ustępują miejsca skuteczniejszemu, wszechobecnemu Internetowi.

Oczywiście bez ludzi nic nie zrobimy. Aby zrozumieć oczekiwania innych, potrzebujemy człowieka, a nie tylko technologii. Każdy, kto działa w branży reklamowej, ma tego świadomość. Ale wie również, że nowoczesne technologie wiele umożliwiają. Dlatego będziemy próbować wdrażać kolejne narzędzia, które są w naszym zasięgu. Google AdWords, E-mail marketing, Content Marketing, Facebook Ads, marketing wirusowy czy pozycjonowanie i optymalizacja stron www. To narzędzia, które precyzyjnie, bez pomyłek wskażą, który kierunek naszych działań jest prawidłowy. Zrobiliśmy pierwszy krok, uruchamiając www.zostanzolnierzem.pl. Kolejny nieunikniony – to działania on-line wspólnie z wymienionymi narzędziami.

Założenia Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej” w zderzeniu z nową i całkowicie nieprzewidywalną rzeczywistością pokazały, że istnieje wiele możliwości. Złożone w ostatnim czasie wnioski o przyjęcie w szeregi armii są dla naszego zespołu motywacją do kolejnych działań. Już dziś wiemy, że każdą formalną przeszkodę potraktujemy w kategorii wyzwania, a nie powodu do kapitulacji.

ppłk Waldemar Krzyżanowski , szef Wydziału Komunikacji Biura ds. Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”

autor zdjęć: 21 BSP

dodaj komentarz

komentarze


Niemcy dla Tarczy Wschód
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Kadłub ORP „Wicher” w drodze do stoczni
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Wisła dopłynęła
Trałowce do remontu
Odnaleziono rozbitego drona w Lubelskiem
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Aby granica była bezpieczna
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Nowe zasady dla kobiet w armii
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Służba w kadrze
Święto sportowców w mundurach
Amunicja od Grupy WB
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
Nowe K9 w Węgorzewie
Spotkanie liderów wschodniej flanki NATO
Wojsko ma swojego satelitę!
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Dzień wart stu lat
Historyczna „Wisła”
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Plan na WAM
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Operacja „Szpej” nigdy się nie skończy
„Burza” nabiera kształtów
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Polska produkcja amunicji rośnie w siłę
Bałtycki sojusz z Orką w tle
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Szwedzi w pętli
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Mundurowi z benefitami
Najdłuższa noc
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Niebo pod osłoną
Kalorie to nie wszystko
The Taste of Military Service
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Militarne Schengen
Smak służby
Gdy ucichnie artyleria
Kolejne AW149 nadlatują
Pływacy i panczeniści w świetnej formie
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Cel: zniszczyć infrastrukturę wroga w górskim terenie
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
Kto zostanie Asem Sportu?
Odpalili K9 Thunder
Panczeniści na podium w Hamar
W ochronie granicy
Polski Rosomak dalej w produkcji
Wojskowo-policyjny patrol ratuje życie
Nie wyślemy wojsk do Ukrainy
Dwie umowy licencyjne w programie K2 podpisane
Pomagaj, nie wahaj się, bądź w gotowości
Niemieckie wsparcie z powietrza
Combat 56 u terytorialsów
Gala Boksu na Bemowie
Unikatowe studia trzech uczelni mundurowych
Seryjny Heron coraz bliżej
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Pancerniacy jadą na misję

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO