moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Transport pod specjalnym nadzorem

W poniedziałek na lotnisku we Wrocławiu wylądował kolejny samolot AN-124 Rusłan ze środkami ochrony dla medyków. W ładowni maszyny było aż 54,5 t specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do walki z epidemią COVID-19. Rozładunkiem transportu z Chin zajęło się 20 żołnierzy z zespołu przeładunków lotniczych Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego.

To kolejna, od wybuchu epidemii COVID-19, dostawa z Chin środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Na początku kwietnia na wrocławskim lotnisku wylądował drugi co do wielkości samolot transportowy AN-124-100 Rusłan. Podobnie jak miesiąc temu, dzisiejsza dostawa sprzętu medycznego odbywa się w ramach natowskiego Programu Strategicznego Transportu Lotniczego SALIS (Strategic Airlift Interim Solution). Zgodnie z sojuszniczymi ustaleniami rozładunkiem mogą zajmować się tylko wyspecjalizowane ekipy wojskowe.

– Żołnierze wyładowują kartony z samolotu i umieszczają je na wojskowych ciężarówkach. Następnie w bezpiecznej odległości od samolotu, cywilna ekipa przeładowuje je z wojskowych pojazdów na duże ciężarówki Poczty Polskiej i Lotosu, którymi towar zostanie rozwieziony po kraju – relacjonuje por. Adrian Urbański, oficer z Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego, który koordynuje działania związane z przyjęciem samolotu AN-124 Rusłan i rozładunkiem towaru. Cywilna ekipa zaangażowana do pomocy to pracownicy Portu Lotniczego we Wrocławiu..

Wyładunek rozpoczął się w samo południe, po dokonaniu wszystkich formalności granicznych i celnych. Ta praca zajmie żołnierzom od ośmiu do dziesięciu godzin. – Wszystko dlatego, że kartony z kombinezonami i przyłbicami tym razem nie były w Chinach ustawione i ofoliowane na paletach tylko zostały umieszczone luzem w ładowni samolotu. To oznacza, że nie możemy używać wózków widłowych i innego sprzętu – tłumaczy st. sierż. Wiktor Grzesik, który dowodzi żołnierzami pracującymi przy rozładunku. Wojskowi muszą więc sami przenieść z samolotu do samochodu wszystkie (aż 5548) kartony.

Bogusław Politowski

autor zdjęć: st. sierż. Krystian Szczur-Gwozdecki

dodaj komentarz

komentarze


Lojalny skrzydłowy bez pilota
Standardy NATO w Siedlcach
Plan na WAM
„Zamek” pozostał bezpieczny
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Dodatkowe zapory
Święto wolnej Rzeczypospolitej
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Dostawa Homarów-K
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Is It Already War?
Pięściarska uczta w Suwałkach
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Mity i manipulacje
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Ogień z Leopardów na Łotwie
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Kosmiczna wystawa
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kapral Bartnik mistrzem świata
Nowe zasady dla kobiet w armii
Dzień wart stu lat
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Awanse w dniu narodowego święta
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Czy to już wojna?
„Road Runner” w Libanie
Gdy ucichnie artyleria
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Im ciemniej, tym lepiej
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Merops wdrażany natychmiast
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Wojskowy bus do szczęścia
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Ułani szturmowali okopy
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Kaman – domknięcie historii
Dywersja na kolei. Są dowody
My, jedna armia
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Sukces Polaka w biegu z marines
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Marynarze podjęli wyzwanie
Polski „Wiking” dla Danii
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Mundurowi z benefitami
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Torpeda w celu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO