moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Transport pod specjalnym nadzorem

W poniedziałek na lotnisku we Wrocławiu wylądował kolejny samolot AN-124 Rusłan ze środkami ochrony dla medyków. W ładowni maszyny było aż 54,5 t specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do walki z epidemią COVID-19. Rozładunkiem transportu z Chin zajęło się 20 żołnierzy z zespołu przeładunków lotniczych Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego.

To kolejna, od wybuchu epidemii COVID-19, dostawa z Chin środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Na początku kwietnia na wrocławskim lotnisku wylądował drugi co do wielkości samolot transportowy AN-124-100 Rusłan. Podobnie jak miesiąc temu, dzisiejsza dostawa sprzętu medycznego odbywa się w ramach natowskiego Programu Strategicznego Transportu Lotniczego SALIS (Strategic Airlift Interim Solution). Zgodnie z sojuszniczymi ustaleniami rozładunkiem mogą zajmować się tylko wyspecjalizowane ekipy wojskowe.

– Żołnierze wyładowują kartony z samolotu i umieszczają je na wojskowych ciężarówkach. Następnie w bezpiecznej odległości od samolotu, cywilna ekipa przeładowuje je z wojskowych pojazdów na duże ciężarówki Poczty Polskiej i Lotosu, którymi towar zostanie rozwieziony po kraju – relacjonuje por. Adrian Urbański, oficer z Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego, który koordynuje działania związane z przyjęciem samolotu AN-124 Rusłan i rozładunkiem towaru. Cywilna ekipa zaangażowana do pomocy to pracownicy Portu Lotniczego we Wrocławiu..

Wyładunek rozpoczął się w samo południe, po dokonaniu wszystkich formalności granicznych i celnych. Ta praca zajmie żołnierzom od ośmiu do dziesięciu godzin. – Wszystko dlatego, że kartony z kombinezonami i przyłbicami tym razem nie były w Chinach ustawione i ofoliowane na paletach tylko zostały umieszczone luzem w ładowni samolotu. To oznacza, że nie możemy używać wózków widłowych i innego sprzętu – tłumaczy st. sierż. Wiktor Grzesik, który dowodzi żołnierzami pracującymi przy rozładunku. Wojskowi muszą więc sami przenieść z samolotu do samochodu wszystkie (aż 5548) kartony.

Bogusław Politowski

autor zdjęć: st. sierż. Krystian Szczur-Gwozdecki

dodaj komentarz

komentarze


Mundurowi z benefitami
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Nieoceniona siła edukacji
Niebo pod osłoną
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Plan na WAM
Razem na ratunek
Merops wdrażany natychmiast
Drony w szkołach
Warto być wGotowości
Ogień z Leopardów na Łotwie
Nowe zasady dla kobiet w armii
Wojsko na Horyzoncie
Sukces Polaka w biegu z marines
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Dywersja na kolei. Są dowody
W gotowości, czyli cywile na poligony
Wojskowy bus do szczęścia
Militarne Schengen
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Studenci ewakuowali szpital
Polska, Litwa – wspólna sprawa
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Dostawa Homarów-K
Marynarze podjęli wyzwanie
„Zamek” pozostał bezpieczny
Dodatkowe zapory
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Kapral Bartnik mistrzem świata
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Brytyjczycy na wschodniej straży
Formoza – 50 lat morskich komandosów
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Is It Already War?
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
My, jedna armia
„Horyzont” przeciw dywersji
Gdy ucichnie artyleria
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
„Road Runner” w Libanie
Krajowa produkcja amunicji
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
Dzień wart stu lat
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Elementy Wisły testowane w USA
Pilica w linii
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Polski „Wiking” dla Danii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO