moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kolejne Jelcze dla armii

Wojsko chce kupić prawie 900 ciężarówek Jelcz model 442.32. Dostawy mają być zrealizowane latach 2019–2022. Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej, będzie to drugi co do wielkości kontrakt zbrojeniowy Jelcza, spółki należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy jest szacowana na ponad 600 milionów złotych.

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało dzisiaj, że Inspektorat Uzbrojenia MON negocjuje ze spółką z Laskowic kontrakt na dostawę ciężarówek średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Wojsko chce ich kupić sporo, bo aż 888 sztuk. Przy czym 473 egzemplarze zostaną pozyskane w ramach zamówienia gwarantowanego, a 415 – jako opcja. Wozy mają trafić do jednostek operacyjnych, a ich dostawa będzie się odbywała w kilku partiach w ciągu trzech lat (2019–2022).

W 2013 roku MON zapłacił 674 mln złotych za 913 Jelczy 442.32, a w 2017 roku – 420 mln złotych za 500 sztuk. Można więc przypuszczać, że 888 pojazdów będzie kosztować ponad 600 mln zł. MON przekazało, że będzie to drugi co do wielkości kontakt Jelcza po 1989 roku. Resort obrony zapewnił, że umowa zostanie zawarta w najbliższych tygodniach – pod koniec tego roku lub w I kwartale 2019 roku.  

Kapitan Krzysztof Płatek, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON, podkreśla, że armia nie ogłosiła w tej sprawie otwartego przetargu, ponieważ od strony formalnej negocjacje dotyczą kontynuacji dotychczasowych dostaw Jelczy 442.32.

Jelcz 442.32 to najmniejsza ciężarówka średniej ładowności wysokiej mobilności obecnie produkowana przez spółkę z Laskowic. Dwuosiowy pojazd o długości 7,98 metra, wysokości 2,74 m i szerokości 2,55 m, waży 9600 kg i może zabrać aż sześć ton ładunku albo 24 w pełni wyposażonych żołnierzy. Pojazd jest napędzany wysokoprężnym silnikiem MTU 6R106TD21 o mocy 326 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm przy 1200–1600 obr./min, sprawia, że pojazd może osiągnąć maksymalną prędkość 85 kilometrów na godzinę.

Jelcz jest częścią grupy kapitałowej Huta Stalowa Wola, którą tworzą Jelcz Sp. z o.o – HSW S.A., HSW-Wodociągi Sp. z o.o i Autosan Sp. z o.o. 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~chochoł
1542196620
Wszystko spoko, jako, że nie jestem jakimś wielkim znawcą to czy cena za szt. 600-800 tys. to normalna cena rynkowa, czy tzw, że dla wojska (MON) x 2? Bo wydaje mi się, że za średnio 700 tys. Można wybierać sobie gdzie się chce i jakie się chce. Co prawda duża zaleta, że produkcja w Polce.
65-0B-A2-67

Pilecki ucieka z Auschwitz
 
Pracowity dyżur Typhoonów
Podniebne wsparcie sojuszników
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
Nowi generałowie Wojska Polskiego
Żołnierze usuwają skutki nawałnicy
Poznać rakietowego Homara
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Kolejowy sabotaż udaremniony
Tych chwil z Dachau nie da się wymazać…
Sport kształtuje mentalność
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Rex Bolizlavus
Wyścig zbrojeń wystartował
Feniks zakończony. Pomoc trwa
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Rodzina na wagę złota
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Henry Szymanski na tropie prawdy
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Zatopiony problem
Ratownicy medyczni szkolą się z samoobrony
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Pułaski” na Atlantyku
Polskie F-16 w służbie NATO
Szabla hubalczyków
Piękny przykład patriotyzmu
Święto ludzi z pasją
Ile kosztują Starlinki dla Ukrainy
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Więcej amunicji do Rosomaków
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Podniebny Pegaz
Wywieś flagę państwową! Cześć Biało-Czerwonej!
Polska kupi najnowsze rakiety AMRAAM
Wyrok za tragiczny wypadek
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Su-22, czyli cztery dekady w siłach powietrznych
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Składy wysokiego ryzyka
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Medycyna na morzu
Pierwsza misja Gripenów
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Baltic Sea Under Control
Prezydent wręczył awanse generalskie
Trzy dekady DGW
Wylicytuj Buzdygan i pomóż chorym dzieciom!
Więcej na mieszkanie za granicą
Więcej polskiego trotylu dla USA

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO