moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Mosty w Ostrołęce zbudowane

Żołnierze z 2 Inowrocławskiego Pułku Inżynieryjnego (2pinż), dowodzonego przez kpt. Łukasza Kowalika, zakończyli montaż drugiego, ostatniego mostu tymczasowego. Obiekt jest jednym z dwóch mostów z konstrukcji DMS-65 budowanych w ramach wsparcia mieszkańców Ostrołęki. Mosty te są niezbędne do swobodnego funkcjonowania zarówno miasta Ostrołęki, jak i osób przejeżdżających przez te tereny.

Od 3 października żołnierze zgrupowania zadaniowego sformowanego na bazie 2 pinż budowali dwa mosty o łącznej długości konstrukcji 240 metrów bieżących. Trzy grupy: grupa montażowa, grupa budowy podpór oraz grupa transportowa realizowały zadanie w ramach szkolenia specjalistycznego zgrupowania zadaniowego. - Montaż szedł sprawnie ze względu na dobre wyszkolenie żołnierzy – powiedział st. sierż. Dariusz Sopoliński, dowódca grupy montażowej.

Budowa trwała 17 dni roboczych po 10 godzin dziennie. – Utrudnieniem w budowie podpór był wysoki stan rzeki Narew, przy którym żołnierze musieli przykręcać śruby w wodzie – podkreślił st. chor. sztab. Dariusz Nowak, dowódca grupy budowy podpór. Realizacja umowy nakładała na wojsko zmontowanie sześciu podpór. Prawie wszystkie podpory były montowane z promu zbudowanego z bloków parku pontonowego. - Transport elementów odbywał się zgodnie z harmonogramem dostaw, ewentualne zmiany były korygowane na bieżąco – stwierdził dowódca grupy transportowej kpr. Bartosz Budny. Wszystkich elementów użytych do montażu było dziesięć tysięcy o łącznej masie pięciuset ton. Zadanie transportu wszystkich części realizowało 5 zestawów Iveco Stralis z przyczepą.

Zadanie to stawiało nowe wyzwania, przez co umożliwiało zdobycie kolejnych doświadczeń. Łącznie w zgrupowaniu zadaniowym brało udział 34 żołnierzy i wydzielono do niego ponad 20 jednostek sprzętu. – Poza aspektami technicznymi mieliśmy też okazję współpracować zarówno z organami administracji publicznej, jak i firmami budowlanymi, które dokończą wykonaną inwestycję, realizując drogi dojazdowe oraz wierzchnią warstwę jezdni na moście.

Przedstawiciele zarówno miasta Ostrołęka, jak 25 i 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego byli bardzo pomocni w każdym etapie realizacji zadania - zwraca uwagę podoficer odpowiadający za zabezpieczenie logistyczne zgrupowania st. chor. sztab. Waldemar PAWŁOWSKI. - Zdobyte umiejętności w trakcie realizacji budowy będą mi bardzo potrzebne po objęciu nowego stanowiska – powiedział oficer operacyjny ppor. Artur Więckowski.

Dzięki wysokim kwalifikacjom i profesjonalizmowi żołnierzy 2 Pułku Inżynieryjnego zadanie zostało zakończone przed planowanym terminem.

Tekst: kpt. Łukasz Kowalik

red. PZ

autor zdjęć: ppor. Mariusz Dekondy

dodaj komentarz

komentarze


Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
 
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kadisz za bohaterów
Wojna w świętym mieście, część trzecia
25 lat w NATO – serwis specjalny
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Wytropić zagrożenie
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Rekordziści z WAT
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
NATO on Northern Track
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Wojna w świętym mieście, część druga
Pierwsi na oceanie
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Pilecki ucieka z Auschwitz
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Święto stołecznego garnizonu
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Gunner, nie runner
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Zmiany w dodatkach stażowych
Metoda małych kroków
Weterani w Polsce, weterani na świecie
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Weterani pod wszechstronną opieką
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Ameryka daje wsparcie
W obronie wschodniej flanki NATO
W Italii, za wolność waszą i naszą
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
NATO na północnym szlaku
Szybki marsz, trudny odwrót
Daglezje poszukiwane
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Pod skrzydłami Kormoranów
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Pytania o europejską tarczę
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Posłowie dyskutowali o WOT
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Wojna w świętym mieście, epilog
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Tragiczne zdarzenie na służbie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Wioślarze i triatlonistka na podium

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO