moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Milion roboczogodzin przepracowanych przy Boeingach 737

2017 to rok przełomowy dla LOTAMS, jeśli chodzi o obsługę tego typu. Pracownicy spółki przez ponad 25 lat przepracowali łącznie milion roboczogodzin przy ciężkich przeglądach tego typu samolotu.




Samoloty Boeing 737 latają w barwach LOT od 1992 roku. W tym czasie były obsługiwane przez Bazę Techniczną LOTu, następnie przez LOTAMS, czyli przedsiębiorstwo powstałe z wydzielenia Bazy Technicznej LOT. Obsługa wykonywana przez obecny personel LOTAMS - dotyczyła zarówno wsparcia technicznego podczas lotów czarterowych, obsługi liniowej, przeglądów lekkich, jak i przeglądów ciężkich, w tym przeglądów kategorii „D”. Przegląd „D” to obsługa o największym zakresie - polega na pełnej inspekcji i sprawdzeniu wszystkich, nawet najmniejszych części samolotu. Samoloty użytkowane przez LOT po zakończeniu okresu leasingowego były poddawane przeglądom zdawczym (Redelivery). W przypadku latających do tej pory w barwach LOTu samolotów B737-400 (LLE, LLF, LLG) wykonano również modyfikację wyposażenia wnętrza oraz części wyposażenia awionicznego (tzw. „retrofit”), co pozwoliło na podniesienie standardu do poziomu oczekiwanego przez pasażerów w dzisiejszych czasach. Prace w zakresie zmian wnętrza samolotu są jednymi z bardziej wymagających pod względem kompetencji technicznych organizacji obsługowej. Przez 25 lat wykonano na 23 należących do LOT samolotów B737 (10x -500, 10x -400 i 3x -300) ogromną liczbę przeglądów. Tylko od roku 2001, a więc już po niemal 10 latach użytkowania samolotów, wykonano 115 przeglądów kategorii „C” oraz 18 przeglądów kategorii „D”. Natomiast od początku historii obsługi Boeing 737 w warszawskiej bazie technicznej - przeprowadzono 251 ciężkich przeglądów dla LOT oraz wielu innych klientów z całego świata. Wszystkich wizyt, na które wystawiono pakiety obsługowe (nie licząc obsług wykonywanych przez dziennik), było w tym czasie około 800.

Oprócz samolotów należących do LOT, LOTAMS wykonuje także obsługę innych przewoźników, w tym również samoloty B737 Next Generation. Duża liczba przeglądów dla przewoźników innych niż LOT wykonywana jest także w obsłudze liniowej.

O takim wyniku zadecydowało przede wszystkim doświadczenie i wysoko wykwalifikowany personel. Mechanicy lotniczy są szkoleni bezpośrednio przez wykładowców z Boeinga, który jako producent samolotu organizuje obszerne kursy, dzięki którym mechanicy i inżynierowie nabywają wymaganą przepisami lotniczymi wiedzę pod okiem profesjonalistów. Mechanicy szkoleni są zarówno w Polsce, jak i za granicą, w siedzibach producentów. Kolejnym czynnikiem składającym się na osiągnięty wynik jest posiadanie przez LOTAMS 4 hangarów (10 slotów) z wyposażeniem przystosowanym do obsługi tego modelu samolotu. Nasza baza posiada m.in. odpowiednie podnośniki, doki technologiczne, wózki do silników czy sprzęt do badań nieniszczących. Ponadto, lokalizacja LOTAMS tuż obok płyty Lotniska Chopina również wpływa pozytywnie na płynność wykonywanej obsługi.

W ostatnim czasie został zakończony przetarg na wybór samolotów dla przelotów najważniejszych osób w państwie. Do rejsów rządowych wybrano Boeinga Business Jet (BBJ2), czyli zmodyfikowaną wersji Boeing 737. Wysoka jakość i odpowiednie dostosowanie kabiny do potrzeb podróżujących łączy się z komfortem i bezpieczeństwem.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie obsługi samolotów Boeing 737, które zdobywaliśmy od początku lat 90-tych jako jedna z pierwszych w Europie firm. Nasi pracownicy przepracowali na tym typie ponad milion godzin. Nie ma w Polsce oraz w regionie bazy technicznej, która mogłaby się pochwalić takim doświadczeniem. Jednocześnie, cały czas staramy się dopasowywać do rynku, stale się doskonalić i poszerzać naszą ofertę. W bieżącym roku wprowadzamy do obsługi najnowszy typ Boeing 737 MAX – komentuje członek Zarządu – Rafał Momot.

LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o. jest dostawcą usług związanych z techniczną obsługą samolotów cywilnych, a także wojskowych. Działa nieprzerwanie od lat 30. XX w., czyli od otwarcia lotniska Warszawa-Okęcie. Spółka realizuje usługi w pełnym zakresie przeglądów bazowych i liniowych (wykonuje kilkaset przeglądów bazowych i kilkadziesiąt tysięcy przeglądów liniowych rocznie). Posiada 4 hangary, w tym 10 slotów. Obsługuje 4 z 10 największych na świecie linii lotniczych. Specjalizuje się również w usługach związanych z estetyką samolotów (m.in. malowanie i oklejanie kadłubów oraz skrzydeł, estetyka wnętrza, wymiana i serwis foteli lotniczych) oraz obsługą warsztatową komponentów lotniczych. Szeroki wachlarz oferowanych usług zapewnia kompleksową obsługę, zgodną z oczekiwaniami klientów. Spółka zatrudnia 800 pracowników, z czego większość stanowi Obszar Produkcji. 5 kwietnia 2012 roku Spółka uzyskała certyfikat EMBRAER AUTHORIZED SERVICE CENTER. Aktualnie LOTAMS jest jedynym Autoryzowanym Centrum Obsługowym dla samolotów firmy Embraer na terenie Centralnej oraz Wschodniej Europy. Spółka jako pierwsza
w Europie przeprowadziła ciężki przegląd dla Boeinga 787 Dreamliner.

red. PZ

autor zdjęć: LOT AMS

dodaj komentarz

komentarze


Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
 
Posłowie dyskutowali o WOT
Pilecki ucieka z Auschwitz
Zmiany w dodatkach stażowych
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Pierwsi na oceanie
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Husarz na straży nieba
Dumni z munduru
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Wytropić zagrożenie
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Patriotyczny maraton
W Italii, za wolność waszą i naszą
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
W obronie wschodniej flanki NATO
Pytania o europejską tarczę
Święto stołecznego garnizonu
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Awanse na Trzeciego Maja
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
25 lat w NATO – serwis specjalny
Pod skrzydłami Kormoranów
Ameryka daje wsparcie
NATO na północnym szlaku
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Daglezje poszukiwane
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
Barwy Ojczyzny
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Czarne oliwki dla sojuszników
Wojna w świętym mieście, epilog
Biel i czerwień łączy pokolenia
NATO on Northern Track
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Pływacy i maratończycy na medal
Weterani pod wszechstronną opieką
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Gunner, nie runner
Wioślarze i triatlonistka na podium
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Szybki marsz, trudny odwrót
Tragiczne zdarzenie na służbie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO