moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Szer. Karolina Pilarska mistrzynią Polski w maratonie
W Lublinie o patronie LITPOLUKRBRIG
Walki żołnierzy na gali Armia Fight Night
Na jakich zasadach powrót do armii?
Atak z wody i spod wody
Antoni Macierewicz w Kanadzie o rosyjskiej agresji
Posłowie debatowali o modernizacji
Weterani przygotowują się do startu w Invictus Games
75 lat temu wybuchło powstanie w warszawskim getcie
Trzy miesiące w lodach Antarktydy
Sportowcy z WAT wygrali VII Puchar Rektorów
Przyszłość lotnictwa
„Legia Akademicka” – czas na praktykę
Multimedialne ławki upamiętnią 100-lecie niepodległości
Ustawa degradacyjna przyjęta przez rząd
16–30 kwietnia 1918 – poszukiwania polskiego króla
Argentyńska zagadka
Afgańska misja z nowymi siłami
Zmiana dowodzenia w Batalionowej Grupie Bojowej
Myśliwce F-16 dla Chorwacji
Amerykańskie inwestycje w obronność krajów bałtyckich
Dziesiąte święto stołecznego garnizonu
Agat: zmieniamy zasady gry
Prezydent podpisał ustawę budżetową na 2018 rok
Eksperci dyskutowali o WOT
Raport z płonącego getta
Spadochronowe szlify zwiadowców
Czarna Dywizja mistrzem wojska w futsalu
„Sophia” z polskim akcentem
Kompania manewrowa gotowa do misji
Rosomaki dla Bułgarii?
Nowe drony dla specjalsów
Będzie więcej dróg o znaczeniu obronnym
Bryza już lata nad Morzem Śródziemnym
Polacy pod fryzyjską flagą
Zbrojeniowe inwestycje świętokrzyskiej politechniki
Bliski Wschód – definicja chaosu
Ćwierć wieku współpracy z amerykańskimi gwardzistami
Na pomoc żydowskiemu Westerplatte
Minister obrony na spotkaniu w Rumunii
Polacy szkolą irackich żołnierzy
Beryle dla Nigerii
Szczęśliwa siódemka
Co z kierowcami pojazdów uprzywilejowanych?
Żonkile dla bohaterów getta
Hiszpanie modernizują armię
Ministrowie obrony w Brukseli
Francja inwestuje w obronność
Trzecia zmiana gotowa do misji w Rumunii
Raki w fazie testów
Sport – przepustka do wojsk specjalnych?
Mój ojciec widział katyńskie doły śmierci
WAT Rekrut pomoże przyszłym studentom
Drugi dzień obrad NATO w Brukseli
Polacy na straży pokoju na Półwyspie Koreańskim
Trzy medale biatlonistek na mistrzostwach świata
Milionowe oszczędności dla wojska

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO