moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Arena Wojskowa Zegrze zaprasza sportowców
Tomasz Zdzikot wiceministrem obrony
Minister Błaszczak z wizytą w NATO
Polacy na straży bezpieczeństwa NATO
Zapraszamy do lektury „Polski Zbrojnej”
Podstawy dla kawalerzystów
Premier powołał szefa SKW
Błękitna Brygada wyruszyła do Hohenfels
Resort obrony opracował zmiany w ustawie o weteranach
1–15 stycznia 1918 – wsparcie dla Polski zza oceanu
Wojownicy z 16 Dywizji Zmechanizowanej w oktagonie
Wyższe dodatki dla żołnierzy
Posłowie o budżecie obronnym na 2018 rok
PGZ: dokończymy budowę „Ślązaka”
Pomnik dowódców, którzy kierowali obroną Wybrzeża
Rusza II edycja programu dla klas mundurowych
Będzie więcej dróg o znaczeniu obronnym
Więcej pieniędzy na obronność
Groty dla strzelców wyborowych
Amerykanie w Zamościu
Polska wigilia w Rumunii
Wigilia u stóp Hindukuszu
Centrum dowodzenia NATO w Polsce?
Odnaleziono mogiłę żołnierzy z 1920 roku
Jeszcze mobilniejsze NATO
Minister Błaszczak w Waszyngtonie
Mistrzyni narciarska i kurier z konspiracji
Noworoczne biegi, sukcesy żołnierzy
Pierwsze strzelnice kontenerowe dla terytorialsów
Buzdygan Internautów – głosowanie!
Jak zniknąć w mieście?
Nowe stopnie dla oficerów młodszych
Dzień pamięci o poległych na misjach
Wojsko kupuje Pająki
Antoni Macierewicz w Kanadzie o rosyjskiej agresji
Zimowe szkolenie pod Klimczokiem
Przetarg na pojazdy dla desantu
Witamy w domu
Argentyńska zagadka
Zwiadowcy otworzyli ogień
Czy będą kolejne Mastery?
Mniej na mundury od 2019 roku
Bałtycka tragedia
Sukces polskich pływaków w Brazylii
Dyżury trzymają całą dobę
Siedem maratonów na siedmiu kontynentach
Rekordowy rok JFTC
Nowy szef podkomisji smoleńskiej
Szkolenie ogniowe podhalańczyków
Zwiedzaj nocą fortyfikacje i schrony
Remontowcy – aktorzy drugiego planu
Wojska NATO na polskich drogach
W przeddzień niepodległości
Nowa współpraca wojskowa UE
Ojcowie polskiej armii
Pancerniacy szkolą uczniów
Kapitał wiedzy i doświadczenia

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO