moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Zadanie logistyków – zaopatrzyć kontyngent w Kuwejcie
Borsuk po czesku
Pożegnanie trzeciej zmiany PKW OIR w Kuwejcie
Wolontariusze remontują czołgi
MON chce zmienić kluczowe dla wojska ustawy
Na modernizacji szpitala skorzystają pacjenci
Polska zainteresowana kolejnymi Leopardami
Pakt Ribbentrop-Mołotow: gra i zagłada
Tomasz Szatkowski: Chcemy współpracy w przygotowywaniu reformy dowodzenia armią
Czy w szkołach będzie wychowanie proobronne?
Jakie są procedury wydawania koncesji na broń
Bitwa, która uratowała Europę
Żołnierze 6 Brygady Powietrznodesantowej na ćwiczeniach
Zgrupowanie „Chojnice” pomaga nad Brdą
Trump przypomniał Polsce o jej znaczeniu w Europie
Brązowy medal szpadzistek
Wirus wzmocni polskie wojska rozpoznania
Zbierają doświadczenia w pustynnych warunkach
Marynarz ratował ludzi po nawałnicy
Wsparcie dla weteranów będzie większe
Sprzęt na potrzeby misji
USA zapewniają o wsparciu dla Europy Środkowo-Wschodniej
Islandzka mangusta
Rumunia kupuje Patrioty
MON zaprosił dzieci na kolonie
Przedsiębiorcy na rzecz obronności
Zamość stolicą filmów historycznych
Dwa medale spadochroniarzy w Pucharze Świata
JWK – najlepsze miejsce dla podoficera
Wakacje dla dzieci żołnierzy
Pięcioboistki wojskowe zmotywowane do pracy
Szczeciński finał The Tall Ships Races
Zmechanizowani na „Brave Warrior”
Bój o czarną perłę w koronie
Operacja „Hydra”
Jak „Dunaj” zalał Praską Wiosnę
Żołnierze pomagają poszkodowanym przez nawałnice
Sukces eksportowy Jakusza
Dyżury będą i w Gdyni, i w Darłowie
Wojsko pomoże wszystkim potrzebującym
Poczet żołnierzy AK
Kobiety na misjach obserwacyjnych
Sojusz pod presją
Tabor dla wojska
Wojsko wraca na uczelnie
Dwa medale triatlonistek
Większe wsparcie MON dla poszkodowanych w nawałnicach
ORP „Czajka” pomoże Łotyszom
Dezinformacja – potężna broń w rękach Kremla
Przełom w finansowaniu armii
Saperzy pracowali na dnie jeziora
Francusko-niemiecki myśliwiec 5. generacji
ORP „Czernicki” bliżej domu
Pobiegli, by uczcić specjalsów
Żołnierze NATO w Dolinie Rospudy

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO