moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

REKLAMA

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Pancerniacy z Teksasu ćwiczą w Drawsku
 
Druga kadencja prezydenta Dudy
Wojsko przeciw wirusowi
Godzina „W”. Aby ojczyźnie przywrócić wolność
Orzeczenia lekarskie żołnierzy będą ważne dłużej
Łączność: fundament operacji specjalnej
Przeciwlotnicy w drodze do USA
Cud Piłsudskiego
Strzelnice dla terytorialsów
Lato z czerwonym terrorem
Chłopiec, który przyniósł śmierć
Program kosmiczny dla wojska
Hekatomba na Woli
Pełne wynagrodzenie za kwarantannę
Miesiąc izolacji żołnierzy „Irini”
Innowacyjne rozwiązania dla wojska
Kurs dla saperskich ekspertów
Amerykanie odmładzają F-16
Powstańcy – bohaterowie naszych czasów
Pamięci ofiar niemieckiej zbrodni
Kierunek: misja
Wzmacnianie sojuszu polsko-amerykańskiego
Not Contaminated With Routine
Poćwicz z mistrzami sportu wojskowego!
Chwała powstańcom
Wymiana podwodnych doświadczeń
Poćwicz online z siedmioma sportsmenkami
Nowoczesny trał konstruktorów z Gdyni
Zanurkować i wymknąć się śmierci…
W MON o polsko-słowackiej współpracy
F-16 kończą misję w Estonii
Military Doctor 2020 – z kliniki na pole walki
F-16 z Krzesin przebazowane do Łasku
Pirotechnik nie może być ryzykantem
Więcej pieniędzy dla żołnierzy na misjach
Wysunięte dowództwo V Korpusu w Polsce
Posłowie o przyczynach tragedii z 10 kwietnia
Ukraiński kurs na Zachód
Polskie porty bardziej otwarte
Laserowa artyleria US Army
Polskie F-16 w ćwiczeniach „Ramstein Alloy 20”
Ruszyła budowa muzeum w Ossowie
Więcej celowników z PCO dla wojska
Na WF-ie dokładniej ocenią wytrzymałość żołnierzy
Galicyjskie przesilenie
„Wojownik Niezłomny” wśród terytorialsów
PGZ będzie obecna na MSPO
Boje Pułku Morskiego na linii Bugu i Narwi
McCarthy: Żołnierze USA w Polsce zwiększają bezpieczeństwo całego regionu
Pięcioro laureatów sportowego plebiscytu „Polski Zbrojnej”
30 lat GROM-u – serwis okolicznościowy
Online z mistrzami sportu
Polsko-amerykańska współpraca
10 mln zł na zapomogi dla żołnierzy
W tym roku wojskowe święto bez defilady
Komitet Wojskowy NATO o pandemii
Na misjach święta inne niż zwykle
Największa bitwa kawaleryjska XX wieku
Wojskowy Hot450Challenge
Skok na głęboką wodę

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO