moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
 
Czarne Pantery, ognia!
Kajakami po medale
Podejrzane manewry na Bałtyku
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Kolarskie święto w stolicy
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Witamy na Ziemi
MSWiA: Zachodnia granica jest bezpieczna
Przygotowania do Święta Wojska Polskiego
Pucharowe zmagania Polaków
Czarna Pantera celuje
Wołyń – pamiętamy
Broń przeciwko wrogim satelitom
Niebezpieczne incydenty na polsko-białoruskiej granicy
Pierwszy polski lot Apache’a
PT-91, czyli trzy dekady twardej służby
Rekompensaty na ostatniej prostej
Tłumy na zawodach w Krakowie
Pieta Michniowska
Nowe Abramsy już w Wesołej
Umacnianie ściany wschodniej
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Rywalizacja snajperów
K9 – nieoceniony sojusznik
Jak Orlęta stają się Orłami?
Warsztaty dają siłę
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Ewakuacja Polaków z Izraela
12 tys. żołnierzy gotowych do działania
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
K9 i FlyEye na poligonie w Ustce
Terytorialsi zawitają do Płocka
More Than an Exercise
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Planowano zamach na Zełenskiego
Nabór do „Wakacji z wojskiem” 2025 trwa
Moc Czarnych Panter
Demony wojny nie patrzą na płeć
Więcej niż ćwiczenia
BWP-1 – historia na dekady
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Święto sportów walki w Warendorfie
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Żołnierz ranny na granicy
Radomski Air Show coraz bliżej
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Blue Force vs Red Force w Orzyszu
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Cel: zbudować odporność państwa
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
Pół tysiąca terytorialsów strzeże zachodniej granicy
W tydzień poznali smak żołnierskiego fachu
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Dzieci wojny
Tak walczyły pancerne kolosy
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Wyższe stawki dla niezawodowych
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Ostatnia niedziela…

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO