moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Patagonia w zasięgu ręki
Srebrny medal st. szer. Mateusza Polaczyka
Scenariusze dla Tygrysów
Nowy inspektor marynarki wojennej
Legenda polskiej partyzantki
Trening z koktajlami Mołotowa
„Tygrys” z radarem
Najszybsza selekcja w Polsce
Szachiści najlepsi w mistrzostwach NATO
Starcie pancernych plutonów
Koszykarze z Czarnej Dywizji mistrzami Wojska Polskiego
Wykaż się lotniczą wiedzą zdając do Szkoły Orląt
Bliski Wschód – definicja chaosu
Przyjaciele nie tylko w służbie
Polityka fałszywego uśmiechu
Wielka parada na jubileusz marynarki wojennej
Francja inwestuje w obronność
NATO utworzy nową strukturę dowodzenia
Marsz dla Rafała
Ławka, która łączy tradycję z nowoczesnością
Polskie Bryzy nad Afryką
Polscy piloci wracają z Kuwejtu
Sąd zdecyduje o losach pomnika katyńskiego w Jersey City
Myśliwce F-16 dla Chorwacji
Terytorialsi nauczą się nurkować
Terytorialsi na kursie dla ratowników wodnych
Puma i Kuguar na Mazurach
Eurosatory 2018 zakończone
Porady z paragrafem
Kotwica Polski Walczącej dla WOT
Naukowcy przypomnieli dorobek Wyższej Szkoły Wojennej
Minister obrony na spotkaniu w Rumunii
Jak polscy partyzanci zdobyli niemiecki garnizon
Pomnik katyński w Jersey City. Prawda historyczna kontra polityczna poprawność
Co z kierowcami pojazdów uprzywilejowanych?
Polskie skrzydła w Afryce
„Saber Strike ’18” – decydujące starcie
Amerykańskie inwestycje w obronność krajów bałtyckich
Sukces Trumpa czy Kima?
Święto Dowództwa Generalnego
Eurosatory – osobiste wymogi
15–30 czerwca 1918 – Błękitna Armia pod polskimi sztandarami
Załoga Bergepanzera w akcji
Rusza V Festiwal Orkiestr Wojskowych
Więcej pieniędzy dla cywilów w wojsku
Rosomaki w patriotycznym zdobieniu
Wojskowi judocy na tatami
Polski komandos szkolił afgańskich nawigatorów naprowadzania
Szpadzistka, florecistka i żeglarze na podium
Dzieci wyśpiewały i wytańczyły Niepodległą
W Radomiu o przygotowaniach do Air Show
Piłkarze z Czarnej Dywizji najlepsi w armii
Kierunek – wschodnia flanka
Egzamin „Kormorana” na Świnie
IPN odnalazł szczątki kolejnego niezłomnego
Na jakich zasadach powrót do armii?
LOT Szkoły Orląt
Gen. Sokołowski: Judo świetnie kształtuje charakter
Eurosatory 2018: Robotyzacja pola walki

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO