moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Pożegnanie trzeciej zmiany PKW OIR w Kuwejcie
Bój o czarną perłę w koronie
JWK – najlepsze miejsce dla podoficera
Wirus wzmocni polskie wojska rozpoznania
Jakie są procedury wydawania koncesji na broń
Na modernizacji szpitala skorzystają pacjenci
Zamość stolicą filmów historycznych
Zbierają doświadczenia w pustynnych warunkach
MON chce zmienić kluczowe dla wojska ustawy
Szczeciński finał The Tall Ships Races
Żołnierze 6 Brygady Powietrznodesantowej na ćwiczeniach
Wsparcie dla weteranów będzie większe
Dwa medale triatlonistek
Tomasz Szatkowski: Chcemy współpracy w przygotowywaniu reformy dowodzenia armią
Trump przypomniał Polsce o jej znaczeniu w Europie
MON zaprosił dzieci na kolonie
Kobiety na misjach obserwacyjnych
Większe wsparcie MON dla poszkodowanych w nawałnicach
Dezinformacja – potężna broń w rękach Kremla
Sojusz pod presją
Jak „Dunaj” zalał Praską Wiosnę
Sukces eksportowy Jakusza
Zgrupowanie „Chojnice” pomaga nad Brdą
Dwa medale spadochroniarzy w Pucharze Świata
Wakacje dla dzieci żołnierzy
Dyżury będą i w Gdyni, i w Darłowie
Polska zainteresowana kolejnymi Leopardami
USA zapewniają o wsparciu dla Europy Środkowo-Wschodniej
Wojsko pomoże wszystkim potrzebującym
Tabor dla wojska
Wolontariusze remontują czołgi
Saperzy pracowali na dnie jeziora
ORP „Czajka” pomoże Łotyszom
Borsuk po czesku
Wojsko wraca na uczelnie
Pakt Ribbentrop-Mołotow: gra i zagłada
Przełom w finansowaniu armii
Zmechanizowani na „Brave Warrior”
Poczet żołnierzy AK
ORP „Czernicki” bliżej domu
Pobiegli, by uczcić specjalsów
Brązowy medal szpadzistek
Czy w szkołach będzie wychowanie proobronne?
Pięcioboistki wojskowe zmotywowane do pracy
Operacja „Hydra”
Francusko-niemiecki myśliwiec 5. generacji
Żołnierze NATO w Dolinie Rospudy
Islandzka mangusta
Żołnierze pomagają poszkodowanym przez nawałnice
Marynarz ratował ludzi po nawałnicy
Bitwa, która uratowała Europę
Przedsiębiorcy na rzecz obronności
Rumunia kupuje Patrioty
Sprzęt na potrzeby misji
Zadanie logistyków – zaopatrzyć kontyngent w Kuwejcie

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO