moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

REKLAMA

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Akrobacje lotnicze nad Krakowem
Jastrzębie na posterunku
Żołnierze walczyli na Turnieju im. Feliksa Stamma
MON chce zmienić kluczowe dla wojska ustawy
Wyrok dopiero w lipcu
Order Virtuti Militari ma już 225 lat
Trwa odbiór pierwszego Gulfstreama
Polska zbrojeniówka walczy o ukraiński rynek
Dowództwo Generalne świętuje
Nowy samolot dla VIP-ów
Krystyna Skarbek, czyli polski Bond
Czy żołnierze pokonają Gortata?
„Różaniec” w rozsypce
Polska kluczowym krajem wschodniej flanki NATO
Będą podwyżki dla pracowników wojska
Drugie miejsce „Machałka” w Diamentowej Lidze
W Senacie dyskutowano o wojskach obrony terytorialnej
Skok dla Antosi
Państwa Grupy Wyszehradzkiej chcą bliższej współpracy
Powstanie iwienieckie
Metoda na samobójcę
MON dobrze zrealizowało budżet
Szefowie sztabów V4 debatują w Krakowie
Żołnierze walczą o medale w walce w bliskim kontakcie
Płk Ignacy Matuszewski – bohater, o którym trzeba pamiętać
„Baltops ’17” – nie tylko na wodzie
Ćwiczenia CWIX 2017 – silni jednością
Szkolenia i kursy dla terytorialsów
Czarnogóra już w NATO
„Pierścień ’17” w Orzyszu
Odnaleziono grób ostatniego żołnierza wyklętego?
Grupa Wyszehradzka – wspólnota zagrożeń i celów
Polscy politycy po szczycie NATO: uzyskaliśmy to, co chcieliśmy
Bliskowschodni taniec Trumpa
Kawaleria wywalczyła awans do klasy okręgowej
Bronić i wspierać
„Baltops 2017”: sojuszniczy desant w Ustce
Nóż w wojsku, czyli 1001 sposobów wykorzystania narzędzia
Polki wojskowymi mistrzyniami świata!
Rozpoznać cel – polscy piloci na misji w Kuwejcie
Cedynia, czyli wielka zagadka
Kwiatek dla weterana
Wakacje dla dzieci żołnierzy
Piłkarze walczyli o medale
Polskie drony na eksport
Przetarg czy z wolnej ręki? Posłowie dyskutowali o samolotach dla VIP
Kawaleria świętuje
„Noble Jump '17” – test mobilności szpicy NATO
Afganistan – kolejna zmiana rozpoczęła dyżur
Comarch na targach Pro Defense
Podchorążowie pod flagą NATO
Arktyczny marsz Rosji
Muzeum Gryf. Czołgi zamiast dywizjonu rakiet
Śmigłowcowy przetarg pod lupą CBA
Medal Florence Nightingale dla polskiej pielęgniarki
Hiszpański desant
Szwajcarski noblista z wykładem na WAT
„Dragon” jakiego jeszcze nie było

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO