moja polska zbrojna
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.
Jeśli ustawienia cookies nie zostaną zmienione, podczas przeglądania strony informacje automatycznie zapisywane będą w pamięci Twojego urządzenia.
Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu: kliknij tutaj

Konkurs na nazwy samolotów dla VIP-ów

Jak będą się nazywać samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie? Możesz o tym zdecydować! Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło konkurs na nieoficjalną nazwę dla każdego z 5 samolotów dla VIP-ów, które już wkrótce trafią do Polski. Jury czeka na propozycje do piątku. Nagrodą będzie zaproszenie na prezentację maszyn.

Zasady konkursu są bardzo proste. Do 19 maja 2017 roku należy przesłać na adres: konkurs@mon.gov.pl propozycję nazwy (od 1 do 5 propozycji) wraz z krótkim uzasadnieniem. W zgłoszeniu należy także podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Propozycje niespełniające tego wymogu nie będą rozpatrywane. W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby pełnoletnie.

Posiedzenie jury, w skład którego wchodzą pracownicy Ministerstwa Obrony Narodowej, odbędzie się w poniedziałek. W piątek 26 maja natomiast na internetowej stronie MON ogłoszone zostaną wyniki. Pełny regulamin konkursu znajduje się na internetowej stronie resortu obrony.

MON zawarło dwa kontrakty na dostawę łącznie pięciu samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie. Najpierw w listopadzie 2016 roku podpisano umowę z koncernem Gulfstream Aerospace. Na jego mocy w tym roku do Polski trafią dwa samoloty G550. To tzw. małe samoloty dla VIP-ów. Każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład do 14 pasażerów i pokonać na jednym tankowaniu dystans około 12,5 tys. km.

W marcu tego roku podpisany został kontrakt z Boeing Company na dostawę trzech samolotów Boeing 737-800. Jedna z maszyn, to używana wersja pasażerska, a dwie kolejne to nowe samoloty w wersji biznesowej – BBJ2. Na pokładzie nowych maszyn zostanie wydzielony salon HEAD dla 4 pasażerów oraz strefy VIP dla 2 osób i business dla 12 pasażerów. Będzie też przedział ekonomiczny z 48 miejscami. Natomiast używany Boeing jest przystosowany do przewozu 132 osób. Niebawem w samolocie zostanie wydzielona salonka dla 12 pasażerów. Pierwsza maszyna trafi do Polski w listopadzie tego roku, kolejne dwie w 2020 roku.

MC

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~tomi
1495178160
Czy jest szansa, żeby szata graficzna Gulfstreama G550 była zgodna z obowiązującym projektem dla samolotów rządowych? Biało czerwone pasy powinny się zbiegać, tak jak na wizualizacji Boeingów 737-800.
C4-26-A4-62

Pierwsze strzelnice kontenerowe dla terytorialsów
Przetarg na pojazdy dla desantu
Więcej pieniędzy na obronność
Wojsko kupuje Pająki
Resort obrony opracował zmiany w ustawie o weteranach
Groty dla strzelców wyborowych
Arena Wojskowa Zegrze zaprasza sportowców
Zimowe szkolenie pod Klimczokiem
Wyższe dodatki dla żołnierzy
Buzdygan Internautów – głosowanie!
1–15 stycznia 1918 – wsparcie dla Polski zza oceanu
Wojska NATO na polskich drogach
Mniej na mundury od 2019 roku
Posłowie o budżecie obronnym na 2018 rok
Szkolenie ogniowe podhalańczyków
Polacy na straży bezpieczeństwa NATO
W przeddzień niepodległości
Rusza II edycja programu dla klas mundurowych
Ojcowie polskiej armii
Premier powołał szefa SKW
Siedem maratonów na siedmiu kontynentach
Jeszcze mobilniejsze NATO
Jak zniknąć w mieście?
PGZ: dokończymy budowę „Ślązaka”
Kapitał wiedzy i doświadczenia
Rekordowy rok JFTC
Czy będą kolejne Mastery?
Dzień pamięci o poległych na misjach
Polska wigilia w Rumunii
Amerykanie w Zamościu
Pancerniacy szkolą uczniów
Wigilia u stóp Hindukuszu
Odnaleziono mogiłę żołnierzy z 1920 roku
Sukces polskich pływaków w Brazylii
Antoni Macierewicz w Kanadzie o rosyjskiej agresji
Argentyńska zagadka
Nowa współpraca wojskowa UE
Minister Błaszczak w Waszyngtonie
Zwiadowcy otworzyli ogień
Centrum dowodzenia NATO w Polsce?
Mistrzyni narciarska i kurier z konspiracji
Nowe stopnie dla oficerów młodszych
Witamy w domu
Noworoczne biegi, sukcesy żołnierzy
Zapraszamy do lektury „Polski Zbrojnej”
Pomnik dowódców, którzy kierowali obroną Wybrzeża
Nowy szef podkomisji smoleńskiej
Bałtycka tragedia
Wojownicy z 16 Dywizji Zmechanizowanej w oktagonie
Minister Błaszczak z wizytą w NATO
Błękitna Brygada wyruszyła do Hohenfels
Tomasz Zdzikot wiceministrem obrony
Remontowcy – aktorzy drugiego planu
Zwiedzaj nocą fortyfikacje i schrony
Dyżury trzymają całą dobę
Podstawy dla kawalerzystów
Będzie więcej dróg o znaczeniu obronnym

Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Żandarmeria Wojskowa Inspektorat Uzbrojenia Inspektorat Implementacji
Innowacyjnych Technologii Obronnych
Dowództwo Garnizonu Warszawa

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO