moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Targi Air Fair – nie tylko lotnicze

Samoloty F-16 i MiG-29, śmigłowce Głuszec i Mi-24, ale też czołg Leopard 2A4, transportery Rosomak, pojazdy logistyczne i inżynieryjne – to wszystko można obejrzeć na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy. Wystawa i targi „Air Fair” będą otwarte dla zwiedzających przez całą sobotę.


Bydgoskie Zakłady Lotnicze nr 2 zajmują się serwisem oraz naprawami samolotów i śmigłowców w polskiej armii. Obsługują m.in. wielozadaniowe samoloty F-16 i transportowe Herculesy C-130. „Air Fair 2014” zorganizowały już po raz siódmy.

– To dla nas okazja do pokazania, nie tylko specjalistom, lecz także pasjonatom lotnictwa i wojskowości, czym się zajmujemy i jaki mamy potencjał produkcyjny i naukowo-badawczy – mówi Piotr Rutkowski, dyrektor handlowy z WZL.

Dziś wystawę odwiedzili goście z branży wojskowej. W sobotę organizatorzy czekają na wszystkich zwiedzających. Można zobaczyć niemal wszystkie samoloty i śmigłowce, których używa armia: – śmigłowce Głuszec i Mi-24, trzy myśliwce MiG-29, szturmowego Su-22, transportowego Herculesa C-130 oraz wielozadaniowy F-16. Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, współorganizator imprezy, przygotował również ekspozycję „lądową”. Na płycie lotniska można podziwiać nie tylko Rosomaki i czołg Leopard, lecz także specjalistyczny sprzęt inżynieryjny i logistyczny.


„Air Fair 2014” to również targi, na których swoje produkty prezentuje w tym roku prawie 120 firm zbrojeniowych i instytucji naukowo-badawczych. Zorganizowano także konferencję naukową pod hasłem „Innowacje przyszłości”.

– Chcemy, aby spotkanie było również okazją do dyskusji na temat przyszłości polskiego przemysłu lotniczego, o jego problemach i czekających go wyzwaniach – podkreślał Dariusz Sokólski, prezes WZL nr 2.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 można zwiedzać w sobotę 31 maja od godziny 9.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Black Hawki nad Warszawą
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Czołgiści w ogniu
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Debiut polskich Patriotów
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Brytyjczycy na wschodniej straży
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Święto Wojsk Lądowych
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Kurs dla najlepszych w SERE
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Wielkie zbrojenia za Odrą
Pożegnanie z Columbią
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
17 września 1939. Nigdy więcej
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Z najlepszymi na planszy
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Husarz z polskim instruktorem
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Dwie agresje, dwie okupacje
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Brytyjczycy żegnają Malbork
„Road Runner” w Libanie
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
NATO – jesteśmy z Polską
W poszukiwaniu majora Serafina
Defendery skompletowane
Hekatomba na Woli
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Żandarmeria skontroluje także cywilów
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Orlik na Alfę
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Rekompensaty na nowych zasadach
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Zwycięska batalia o stolicę
Krok ku niezależności
Największy transport Abramsów w tym roku
Cios w plecy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO